Bygga lägenheter för uthyrning utländska arbetare

338
25
Jag och ett par till pratar om att bygga några byggnader med lägenheter för uthyrning. Stor bostadsbrist och den lär inte minska och låga räntor så det borde kunna ge avkastning. Tanken är att bygga lite utanför tätorten och i stället erbjuda andra förmåner som trädgård, växthus, m.m.

Finns det någon här med erfarenhet?

En tanke är att anlita utländska byggnadsarbetare t ex från Polen, Rumänien eller andra länder för att hålla nere kostnaderna, men att samtidigt ha någon kunnig svensk som övervakar bygget.

Eller är det inte värt risken och bättre att anlita ett välkänt bolag så man vet vad man får?
1009
206
En sak har jag märkt vid byggen - och det är att även de välkända svenska bolagen anlitar utländska underleverantörer. Så det är ingen garanti för att få ett bra hus. Det som hjälper, som du själv nämner, är en pålitlig part som kontrollerar bygget. Sedan kan man tänka på att det kan vara billigare att själv leta reda på leverantörer till alla delar av bygget, men att det är tidskrävande och ofta svårt att pussla ihop tider då det inte är helt ovanligt med förseningar.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
2360
37
Det är en utmärkt idé, Jag har själv tittat på det men haft för lite tid för att förverkliga det hela. Det går åt mer än en heltid + en hel del kapital för att dr igång ett sådant projekt men mycket lönsamt om man klarar av alla pusselbitar och då är som vanligt myndigheter som kan sätta stopp för det hela eller fördröja förloppet. Jag vill gärna höra mer från dig. Lycka till.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
338
25
Tack för svar! Ska undersöka mer. Kom gärna med mer feedback ni som sitter inne på kunskap :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.