Varning för Kronans Bolagsjuridik AB

Anonym
Jag vill varna alla företagare för att undvika hamna i en otrevlig situation.

Kronans Bolagsjuridik AB, Avessa AB och Hills Investment AB är lurendrejeri på hög nivå. Samtliga bolag drivs av samma personer med ett enda syfte att lura företagare på pengar. Jag har själv förlorat pengar på dem. De arbetade tidigare under företagen Svensk Bolagsinvest AB och Aakuten. De har ett erbjudande som låter fantastiskt, men som oftast när något låter för bra för att vara sant så är det en ren bluff.

De är riktiga skojare.

De utger sig för att tillhandahålla olika typer av bolagstjänster, bla avveckling av aktiebolag. De lurar säljaren av aktiebolaget att de ska likvidera bolaget samtliga bolag som de "köper" hamnar i konkurs och i slutändan så är det säljaren av aktiebolaget som får stå för notan. Det finns mer information om dessa bedragare här. Jag uppmanar er att läsa detta.

Så, en stor varning till er alla som funderar på att avsluta era aktiebolag - använd inte ovanstående bolag,det kommer kosta er dyrt!
1
Hej. Jag brukar normalt inte bemöta smutskastnings kampanjer från anonyma konkurrenter, men det här var så felaktigt på alla plan att det kändes oundvikligt. 1. Kronans bolagsjuridik och hills investment /hills invest AB har olika aktieägare(går inte in på detaljer) men samma företrädare. Sysslar med samma typ av rådgivning, men har helt skilda kunder. Övriga bolag har vi ingenting med att göra. 2.Vår tjänst är enkel, billig,effektiv och följer ABL i alla steg. Vi köper tomma AB och likviderar dom(kunden betalar inte fakturan förrän dom är utskrivna ur styrelsen och ansvars befriade) . 3.Vi legitimerar alltid med mobilt bank-ID, detsamma gäller för våra kunder(detta givetvis som säkerhet för bägge parter) 4.Vi är billigast för vi slipper hantera kundens kapital. Dyrt och långsamt att behöva träffa kunden på ett för bokat möte hos banken eftersom en företagare har rätt att ha pengarna som handkassa.(givetvis säkrast för kunden att ha kontroll på sitt kapital) Sedan lyfts kapitalet ut på det sätt som är mest gynnsamt för kunden. (oftast genom schablonregeln för aktieutdelning, vilket innebär att kunden skattar 20 procent i sin egen deklaration istället för 30 procent på aktie vinsten om han hade sålt sitt AB med vinst upp till 159775 kronor). 5.Bokförings tekniskt lämnar aldrig pengarna bolaget, då vi i samma sekund som bolaget skrivs över tar fullt ansvar för att aktiekapitalet är intakt under hela likvidationen. 6.Finns mycket pengar i bolaget, köper vi givetvis pengar för pengar på ett gemensamt bankmöte, då blir det lite dyrare såklart, eftersom det är mer kapital krävande och fler arbetstimmar krävs. 7.Påståendet att vi låter bolaget gå i konkurs är ju direkt löjligt då vi snabbavvecklar AB utan skulder och övriga förpliktelser. Så vilken borgenär skall begära oss i konkurs? finns ju inga! Vi skriver över bolaget på oss själva i samma stund avtal tecknas, så det skulle i så fall enbart drabba oss och det faller ju på sin egen orimlighet. Jag själv kommer inte skriva något ont om någon konkurrent, då dom flesta är väldigt seriösa. Vänligen kontakta oss vid oklarheter. [email protected] 08-519 717 09 Kronans Bolags Juridik

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.