Sälja egenproducerade produkter - hur går det till?

Lina
Säg att jag vill utöka mitt sortiment med en egendesignad lina av inredningsprodukter. Jag designar en prototyp och får den producerad i exempelvis Polen.

Hur fungerar det egentligen, behöver man certifikat och grejer för de egenproducerade produkterna? Eller är det bara att börja sälja?

Jag är helt novis, så det hade varit grymt om något själv som gått igenom det här ville dela med sig av sina erfarenheter🙂
367
46
-Det är väl möjligen så att du behöver mönsterskydda produkter, Namn. färg&form o.s.v. En del kanske skall vara patentskyddade eller innehålla patentskyddad detalj varförutan produkten ej kan tillverkas eller fungera? -eller kopierar du andra bef. produkter?
Redaktuellt
1
Hejsan! Mitt företag tänker utveckla sin verksamhet och börja göra affärer i Polen, jag undrar hur det går för ditt företag? Vilka erfarenheter har du? :)
2
Jag kanske kan besvara din fråga :) Ju alltså mitt företag samarbetar med ett polskt företag, de förser oss med vissa produkter och vi e mycket nöjda, inga förseningar, en person pratar svenska till och med. Kontakta mig i ett privat meddelande om du vill veta mer :) https://strykfritt.se/

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.