Mingla mobil varning bluff oseriösa

Anonym
Se upp för ännu ett blufföretag. Man blir trött på alla dessa oseriösa bolag som verkar ploppa upp ur marken som giftiga svampar.

Jag sa upp mitt abonnemang via deras kontaktformulär på hemsidan men enligt deras kundtjänst på Mingla har de inte fått uppsägningen. Nu ligger ärendet hos inkasso.

Så håll er borta från denna telefonoperatören/mobiloperatörer.

Några fler som haft problem med dem?

Det som utmärker dessa bolag är att de har en slipad fasad. Ofta jobbar säljarna och kundtjänsten utan vetskap om att ägarna bakom är oseriösa. Svensk lagstiftning är blek där de oseriösa tjänar bra med pengar medan de hårt arbetande som råkar ut för dessa företag inte kan göra mycket mer än att ge dem ett dåligt omdöme.

Tråkigt.
1
Ett riktigt giftig företag. Har lurat på min snart 90-åriga pappa ett mobilt bredband som han definitivt inte behöver.
1
Oj vad tokigt för er. Det var en jättetrevlig karl som ringde mig, han hjälpte både mig och min vännina att spara in 100kr var i månaden, nu har vi dessutom inget problem med täckningen som vi tidigare hade med 3. Supernöjd kan inte anmärka på något, kundtjänst svarar direkt när man ringer in till dem. MVH Siv
1
Hejsan Kjell-Gunnar här! jag har använt mig av mingla mobil i snart 3år och allt fungerar alldeles utmärkt jag har super bra uppkoppling överallt samt super trevliga mäniskor som jobbar på Mingla dom står alltid till tjänst och har hjälpt mig ur många svåra situationer men mina andra abbonemang hos tex. 3 eller telenor så jag är jätte tacksam! Skulle även vilja påpeka att hela min familj min fru mina barn och mina barn barn har mingla mobil och vi alla är supernöjda o när vi åker utomlands så fungerar det till och med där! jag ät jätte nöjd med deras kundbemötande och tjänster så bluff företag? skulle jag verkligen inte säga rekomenderar mingla starkt! MVH - Kjell-Gunnar
1
Kan bara hålla med om att de är ett bluff-företag, de har inte hållit några löften och deras kundsupport är aggressiva. Det säljbolag de använder är ännu mer oseriösa. Så ringer någon och vill sälja på er Mingla lägg på!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.