Export

5
Hur gör man om man vill öppna ett företag i ett annat land?
187
"På samma sätt som du har rätt att arbeta som anställd utomlands, har du rätt att starta en egen rörelse. Om du startar ett företag utomlands och har för avsikt att driva det under en obestämd tid, omfattas du av etableringsrätten. Den ger dig rätt att bosätta dig i landet (se regler för uppehållstillstånd). Du ska ha samma rättigheter och skyldigheter som landets egna medborgare." [br] [br]Hur du ska göra får landets regler du tänker öppna rörelsen i svara på.
Frilansande människa
72
1
Det vore hemskt intressant att höra anledningen till att du vill starta företaget utomlands.
5
Tack snälla Ben för hjälpen! [br]Flotec: Dels har jag en idé som fungerar utomlands, dels har jag tröttnat på arbetsklimatet i Sverige. Jag tror många känner som jag att en del av Sveriges stora fördelar har försvunnit. Det jag först kommer att tänka på är att AMS har dragit in starta-eget bidraget, och vill man studera på längre sikt är man inte längre garanterad CSN-stöd. [br]Och så är jag riktigt sugen på att leva i ett annat land. [br] [br]Det skulle förresten vara kul att höra fler åsikter i ämnet!
187
[quote]AMS har dragit in starta-eget bidraget,[/quote] [br] [br] [br] :o Och det är du 100% säker på, jag menar, så att det inte bara är i din komu som dom fumlar på.
Frilansande människa
5
Nja, fast man kan ju inte ifrågasätta dem heller.
507
1
Hör med Amplus här på forumet han verkar vara insatt i start av företag utomlands.
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
187
Textilhimelen verkar inte vara någon nybörjare heller, han har i alla fall erfarenhet. Han kanske kan ge någon replik :)
Frilansande människa
5
Jag uppskattar alla tips jag kan få! :)
72
1
Jag tror det skulle undelätta om du berättade om vilket land och inom vilket område.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.