Bli en Influencer

4
Hej
Jag funderar på att börja jobba som Influencer. Just nu är mitt yrkesliv ett enda kaos med utbrändhet och en arbetsmiljö som är allt annat än bra. Måste göra en förändring och det snarast..
Behöver tips och idéer på hur jag startat. Vad det är som gäller osv. Hur får jag sponsorer? Vad tjänar jag mer pengar på som Influencer. Ja frågorna är många och jag har mycket jag vill ha svar på. Börjar här och ser vart detta leder till. Tack på förhand.
Lustlife
7
Tjena Malin, det går säkert att bli en influencer men för att tjäna några pengar på det krävs rejäla mängder följare. Man kan säkert få lite varuprover och några hundralappar för sponsrade inlägg men som huvudsysselsättning är det ytterst få som lever på det. Men allt beror på hur driven man är och är man även en outsider och inte följer normerna så underlättar det. Vill man ha säg 10 000 kr för en kampanj så brukar det kräva att man har minst 100 000 följare. Dra av minst 50% av det för skatt och administration. Mitt råd skulle vara att hitta en niche du kan mycket om, idag räcker det inte att bara ha ankläppar och spela idiot som för några år sedan. Företag som lägger pengar på influencers vill gärna ha tydliga målgrupper. Matlagning, äventyrare, tekniknörd etc. Man måste även vika ut sin personlighet till fullo, för att följarna ska känna att de typ känner dig likt en kändis. Kan nog vara rätt påfrestande om du håller på att bli utbränd och hellre isolerar dig. Men who knows. Influencers idag måste ha omnichannel, dvs du måste dagligen uppdatera flera kanaler, minst en blogg och instagram men gärna youtube, poddar, facebook, snapchat och gud vet vad. Skulle rekommendera att istället börja med det som hobby/avkoppling och när du börjar få följare kan du kontakta någon av alla influencer-agencies som numera finns vilka kan hjälpa att sälja in dig till annonsörer. Good luck!
Mineko bokföringssystem för enskild firma
Paul Hansson
Håller helt med nextcamp.se! Det är inte lätt att bli en influencer - och det krävs väldigt mycket tid. Och du måste verkligen hitta din niche. Sticka ut ur mängden.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.