Ingen respons ALLS från Skatteverket???

1
Jag försökte registrera mig för enskild näringsverksamhet genom Verksamt.se. Efter ett antal veckors väntan har nu mitt ärende markerats som "Avslutat". Jag har mig veterligen inte fått någon kontakt över huvud taget från dem om att det skulle behövas några kompletterande uppgifter eller dylikt. Ej heller om att ärendet är avslutat eller varför. Det går inte heller att ens titta på informationen om ärendet längre. Är detta normalt???

Jag vet inte vad jag skulle kunnat göra annorlunda annat än att möjligtvis ringa dem och fråga varför ärendet tagit sådan tid.

Vad bör jag göra nu? Slänga in en ny ansökan och vilt gissa varför föregående dito inte gått igenom?

Tacksam för svar!
1009
206
Hej, Kanske var det så att inget behövde kompletteras. Om du loggar in på verksamt.se, hittar du då några pågående ärenden? Om inte, hittar du "mina företag"? I så fall är ditt företag klart och registrerat.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling
1
[quote="Johan Boström" post=41522]Hej, Kanske var det så att inget behövde kompletteras. Om du loggar in på verksamt.se, hittar du då några pågående ärenden? Om inte, hittar du "mina företag"? I så fall är ditt företag klart och registrerat.[/quote] Hej Johan, Tack för att du tog dig tid att svara. Det var förstås dumt av mig att inte klargöra detta: Under "Mina sidor" har vi alltså "Ärenden" där mitt ärende är listat "Status: Avslutad" utan någon vidare information. Vi har även fliken "Företag" där det står "Du har inga registrerade företag", så jag tolkar det som att det inte har registrerats. Jag kan inte se några andra relevanta flikar. Jag har inte ansökt till Bolagsverket så det borde inte stå något där. I vilket fall som helst tycker jag att det är märkligt att man inte ens kan skicka ut ett automatiserat mejl som bara säger "grattis, ditt företag är nu registrerat" eller motsatsen. Det är ju något av en minimistandard när man registrerar sig för nästan vad som helst på vilken sajt som helst? ++++++++++++++++++++++++++++++++++ Hur som helst, jag känner mig ganska övertygad om att det inte registrerats men om jag har fel vänligen förklara hur jag kan se det. Alltjämt supertacksam för svar!
1009
206
Jo, man kan ju tycka att man skulle få någon sorts respons. Om inte annat för att man inte vill logga in varje dag för att kolla under några veckors tid. Vore ju smidigt att få ett mail då. Men logga in på mina sidor på verksamt.se. Du kommer till en sida som börjar "Välkommen ditt namn". I menyn till vänster har du "mina uppgifter" och "företag". Har du inget där så har du inget företag registrerat. Då skulle jag säga att du måste ringa Skatteverket och höra. Jag har sett en del minst sagt konstiga motiv till varför de inte beviljat en företagsstart, senaste året. Kanske har du råkat ut för detta. Då kan man ofta motivera direkt och få det avklarat på telefon. Ibland måste man skicka in något.
www.bocekonomi.se - Redovisning, nyföretagande, företagsutveckling

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.