alla sätt är bra!

187
En tanke slog mig!

Någon här som såg kvällsnyheterna i går (12/8 2005) ?



Alla vet säker om att det förekommer smygreklam i tv (1:an och 2:an) lite då och där, t.ex. att någon medvetet mot betalning sätter på sig en tröja där märket på tröjan framgår och bär den under en intervju i nyheterna.



I går såg jag något liknande i nyheterna, det var under en intervju med någon reporter som en stor fet svart hummer kom glidande med vräkig fet vit text på hela sidan www.rentahummer.se eller om det var .com.



Det var såååå uppenbart vad det var frågan om, men omöjligt att fälla i radionämden

Kan det vara det nya för reporter/tidningar att tjäna nya friska annonspengar?

:lol:
Frilansande människa
53
A kanske det är så...när man tänker på det med smygreklam o sånt så upptäcker man det på fler o fler ställen tycker jag
187
Den sortens smygreklam är oförarglig, ganska kul att upptäcka, det tar väl ganska mycket fokus från det primära. [br] [br]Värst är det när man köper en bok om t.ex. E-handel för dyra pengar, som man tror sig ska vara väl investerade pengar. Efter halva boken inser man att 40% av boken innehåller täckt reklam i form av intervjuer. [br] :evil:
Frilansande människa
53
Ja sånt e verkligen irriterande men håller med dig att de kan vara ganska kul att upptäcka speciellt på kassa ställen i filmer...har för mig sett statiol mackar i ryssland på nån film, minns dock inte vilken

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.