momsregistrera eller ej? vart kan man starta webbshop?

0
Hejsan jag har börjat sälja produkter ifrån Herbalife och funderar nu över företag. Jag har förstått att jag bör starta en enskild firma men ska jag moms registrera eller inte? vad är lättast? jag beställer produkterna från en typ "webbshop" och beställer då allt med moms och skatter och hela faderullan. Vill gärna veta vad som blir allra enklast jag kommer garanterat inte tjäna mer än 30.000kr på ett tag. Vad ska man skriva för omsättning? vet inte ens om jag kommer tjäna 2000kr nu i början. Kan även välja att lämna in bokföringen 1 gång/år 1 gång/mån eller 1gång per kvartal vad väljer man?

undrar även kring webbshop då jag gärna vill skapa en vart hittar man de mest prisvärda där allt är enkelt? och man behöver kunna lägga in ett pop up fönster med lite text har provat quickbutik nu och gillar allt förutom att jag måste betala typ 8-900kr/mån för att kunna lägga in min pop up.. och eftersom jag säkerligen kommer tjäna så lite i början så måste jag ju betala från egen plånbok och är inte jätte sugen att lägga så mycket varje månad behöver även kunna betala per månad och inte en stor klumpsumma för tex ett helt år

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.