Hur tjäna pengar på webbsajt?

1
Hej alla, startade sajten https://italienskpizza.se/ nyligen men vet inte riktigt hur jag ska kunna tjäna pengar på sajten än.

Tänker mig google adsense, men fick höra igår att de betalar väldigt dåligt. Någon som har några tips?

Kanske för tidigt att tänka på, då sajten ännu inte får så mycket trafik. Men kan vara kul att få lite betalt för sitt arbete tänker jag.
103
1
Lista lokala pizzerior kanske? 2500:- om året, 100 pizzerior = 250.000;- om året, finns lite över 2000 orter i Sverige. Blir lite säljjobb, men kanske kan va värt det, om du har trafiken? Bra mycket bättre än adsense i alla fall .. =)
1
[quote="Startify" post=42722]Lista lokala pizzerior kanske? 2500:- om året, 100 pizzerior = 250.000;- om året, finns lite över 2000 orter i Sverige. Blir lite säljjobb, men kanske kan va värt det, om du har trafiken? Bra mycket bättre än adsense i alla fall .. =)[/quote] Du det där var ingen dum idé! 2500:- är det typ ett "standardpris" som pizzerior brukar betala för den här typen av tjänster? eller menar du det bara som ett rimligt pris?
103
1
[quote="Micke" post=42723] Du det där var ingen dum idé! 2500:- är det typ ett "standardpris" som pizzerior brukar betala för den här typen av tjänster? eller menar du det bara som ett rimligt pris?[/quote] Jag vet faktiskt inte om det är ett standardpris, dock tycker jag nog att man ska ta ut runt den siffran, man ska ju inte jobba gratis, ge dem lite extra tid och förmåner. Har du råd till om du tar betalt .. =) Skapa en webbplats dem vill synas på, så blir det lättare att sälja in .. fokusera på besökarna OCH pizzeriorna.
23
Det pris du tar ut för din produkt eller tjänst är ett av de viktigaste affärsbesluten du fattar. Ett för högt eller för lågt pris kommer i bästa fall att begränsa din affärstillväxt. I värsta fall kan det orsaka allvarliga problem för din försäljning och ditt kassaflöde. Om du ska starta ett företag bör du noga överväga din prisstrategi innan du börjar. Etablerade företag kan förbättra sin lönsamhet genom regelbundna prisöversyner. När du fastställer dina priser måste du se till att de pris- och försäljningsnivåer du fastställer gör att ditt företag kan vara lönsamt. Du måste också notera var din produkt eller tjänst står jämfört med dina konkurrenter.
23
Satsa på affiliate-marknadsföring, jag tror att det är det främsta alternativet. Det är ett marknadsföringsarrangemang genom vilket en återförsäljare på nätet betalar provision till en extern webbplats för trafik eller försäljning som genereras från dess hänvisningar. Du kan undersöka mer på nätet. Lycka till! 🙂
1
Jag tycker att nyckeln till att tjäna pengar på en hemsida är att den genererar relevant trafik. Då måste man först göra en sökordsanalys, dvs man brainstormar vilka sökfraser en läsare kan tänkas söka på för att hitta information om pizzor. Sedan kollar man sökvolymen och det kommersiella värdet. Man kan alltså i Google Ads verktyg se hur många som söker på t ex "pizzarecept" per månad. När man har koll på ett antal sökord som verkar dra in viss mängd trafik och har ett kommersiellt värde gör man s k "on page SEO". Viktig även att få länkar från andra sidor som har auktoritet. När man väl har en sajt som drar in trafik kan du sälja annonser (t ex till Pizzerior, återförsäljare av utrustning etc), du kan skriva en E-bok som kan säljas på sajten, onlinekurs i hur man bakar pizza, rabattkoder till pizzerior, du kan lista pizzerior som någon nämnde osv. Når du högt i ranking kan det motivera ett högre pris.
Anders
5
Bra tips, tack! Ibland måste du först investera en mycket stor summa för att tjäna pengar på webbplatsen. Först måste du investera i webbplatsutveckling, sedan i marknadsföring. På sajten [url]https://smslansnabb.se/[/url] hittade jag information om penninglån till låga räntor. Jag tog dessa pengar för att skapa en webbplats och sedan använda den för marknadsföring.
23
Skapa en gratis webbplats och tjäna pengar med Google Adsense. Tjäna pengar med Strikingly genom att använda de mallar som tillhandahålls för att göra det lättare för dig att bygga din webbplats. Om du har varit mycket aktiv på nätet har du förmodligen lagt märke till annonser på många webbplatser, till exempel i bloggdelen. Google-annonser är en plattform som hjälper dig att tjäna pengar på din webbplats. De är till och med tveklöst det enklaste sättet att sätta upp med hjälp av din Strikingly-webbplats.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.