något tips kanske?

32
hej...jag vill gärna ha företag...men jag är osäker på vad jag ska ha för företag, allt jag jag kommer på så ångrar jag mig efteråt...jag vill ha ett företag där jag kan bli mer känd osv...tänkte oxså på en Bio mer avancerad och coolare än SF bio:en...? har ni nåt förslag ? har ni några idér till företag som inte finns i dagsläget?
34
En företagsidé ska komma av sig själv och vara något som man brinner för. Du ska nog satsa mer på något som du tycker är roligt än vad du kan bli rik på. Pengarna får du nog mer se som en bonus.
ar något nytt på gång...
72
1
Pengar, makt och sex är väl de vanligaste drivkrafterna för oss människor att göra något stort. Har nog alltid varit så i människans historia, och lär fungera idag också. [br]Sedan krävs bara lite kreativitet för att nå sina mål. Den får du nog stå för själv. Ingen lär dela med sig av sina bästa tricks.
507
1
[quote="Flotec"]Pengar, makt och sex är väl de vanligaste drivkrafterna för oss människor att göra något stort. Har nog alltid varit så i människans historia, och lär fungera idag också. [br]Sedan krävs bara lite kreativitet för att nå sina mål. Den får du nog stå för själv. Ingen lär dela med sig av sina bästa tricks.[/quote] [br] [br]Nä precis!! Ingen lär nog dela med sig av en bra affärsidé utan det gäller att tänka själv eller så får man köpa sig en idé. Men det är inte billigt.
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
53
I annat fall kan du ju köpa en bok med affärsideér...
6
Om företagstips. [br]Sök utomlands och få idéer som kan anpassas till Svenska/lokala förhållande. Där finns nog redan färdiga affärsidéer som ingen i Sverige ännu har snappat. [br]Gör sökningar på nätet med t.ex. ideas(unique)(new) business (opportunitys) concepts, etc. [br]Jag själv arbetade med ett franshisebolag i närmare 10 år som utvecklades mycket bra tills företagsledningen tappade fokus från den ursprungliga produkten/tjänsten för att istället försöka sälja in så många dyra franshisekontrakt som möjligt. [br]Flera års arbete och investeringar rann ut i sanden. Franshising kan alltså vara både mycket bra eller dåligt. [br] [br]Jag gillar matlagning och håller på att försöka utveckla en ny sorts kryddning som tycks funka bra men vägen till en kommerciell produkt är snårig, men målet är satt. [br] [br]Man kan också prova på personlig franchising vilket oftast är mycket billigt att komma igång med och med goda förtjänsmöjligheter om man gör jobbet. [br]Tyvärr lockar det ofta till sig folk som tror att alla andra skall göra jobbet åt dem och missar att det är angagemang som ger resultat. [br]Sådana personer skyller ofta ifrån sig med att de blivit lurade etc. Eller har de inte alls kollat upp det företag de valt att jobba med om det finns någon företagsledning presenterad. [br]Om produkten eller tjänsten är unik på något sätt och vilken vision/syfte/strategi företaget har för att lyckas på en marknad med tuff konkurrens. [br]Får väl passa på att tipsa om en ny svensk världsnyhet som kan bli en riktig hit. www.boxdigital.se/abee.htm [br]Hoppas någon får nytta av det här inlägget.
obby. Tillverkning av konst i betong

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.