Tips i sökandet efter företagslokal?

16
Jag är i ett väldigit initiellt stadie och letar efter en mindre verkstad/"industrilokal" till mitt företag och har då sökt och sökt efter lokalbörser. Vad jag kan hitta som är något att ha är i princip Blocket samt Objektvision.se men även där är utbudet rätt digert (Göteborg). När man promonerar i industriområden osv och ute i förorterna får man definitivt känslan av att det borde finnas hur mycket lediga lokaler som helst. Är jag helt fel ute? Är det _svårt_ att som företagare hitta annat än kontorslokaler? Att jag bara behöver en mycket liten lokal om 20-30 kvm för lättare produktion/lager hjälper ju inte till då de flesta lokaler lämpade för syftet är i storleksordningen 2-300kvm och uppåt. 😃

Någon som har bra tips på hemsidor, eller kanske mäklare i Göteborgs/västkustsområdet man kan prata med?
Tack!
640
5
Hej! [br][br]Jag brukar sätta mig och ringa runt alla fastighetsägare när jag behöver hitta något. De flesta är för "lata" för att annonsera ut lokalerna när dom blir lediga.[br][br]Kolla gula sidorna eller liknande så hittar du dom där. Be de som inte kan hjälpa dig om förslag på andra fastighetsägare. Dom brukar ha koll på varandra.[br][br]Lycka till![br][br]MVH[br][br]R 
2066
2
Ibland går det också att dela av en lokal och bara hyra en del. [url=http://www.google.se/search?hl=sv&q=ledig+lokal+i+g%C3%B6teborg&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=]Google[/url] har en hel del både sidor och länkar till diverse aktörer som hyr ut lokaler.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
6
Jag har ungefär samma fråga, dock med liten skillnad. Jag letar efter en någonstans i stockholm som inte är så jätte stor, låt oss säga drygt 20-25 kvm. Har ni några tips på prisvänliga områden och vet ni ungefär vad priserna kan ligga mellan??[br][br]
15
På www.objektvision.se kan man specificera vilken typ av lokal man är intresserad av och även välja var någonstans lokalen ska finnas.
2360
37
Ett sätt jag själv använt mig av var att gå runt i det området jag var intresserad av samt lämnat var jag kunde nås. För mig har det gått bra, samt att man fått lära känna de som ska bli ens grannar. Vilket kan gynna affärerna i framtiden särkilt den som gav det ledande tipset som gärna talar om det för vänner och så är karusellen igång.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
16
Hej igen och tack för era svar![br]Väcker denna tråd igen för lite "grundläggande" frågor.[br]De priser som anges t ex på Objektvision, är generellt sett exkl moms?[br]Och vad brukar det vara för bindningstid/uppsägningstid på företagslokaler? Är det överhuvudtaget möjligt att komma undan med under 12 månader (läste att det var standard någonstanns)?[br][br]Tack igen!
2066
2
Vet inte specifikt för den sidan, men generellt anges alla priser som vänder sig till företag utan moms. Bindningstid är ofta förhandlingsbart. Har haft 3 månaderskontrakt någon gång, har fn 36 månader, på gott och ont :)
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.