Komma vidare med affärsidé?

4
Hej!

Jag har lite frågor angående hur jag ska gå vidare med mitt lilla projekt ”inköpslistor”. Min plan är att fösöka få sålt dem till mataffärer i närliggande områden. Har ni några tips på hur jag ska gå till väga? Vem vänder man sig till, hur gör man med offerter, streckkoder etc? :-\
1616
4
Ja det var inte lätt att sätta sig in i ditt lilla projekt på den knapphändiga informationen. De som handhar ean-koder (streckkoder) är www.gs1.se eller samma www.ean.se om du ska ha egna ean-koder. Men det låter som att du vill ha tag i respektive varas streckkoder vilket då är antingen butikerna som har eller tillverkarna. Normalt sett så genereras streckkoden utifrån numret ISSN , ISBN som anges under streckoden. Då använder man sig av datorprogram som hanterar att generera streckoder. Det finns mängder av dessa och tyvärr kan jag inte ge dig en fingervisning vilken som är bäst eller mest prisvärd.  [br][br]Hur du gör med offerter beror sig på hur du menar att ditt lilla projekt ska rikta sig till och vad du erbjuder. Tror det finns bra artiklar här i forumet om hur du skriver en bra offert. [br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.