Intresserad av att annonsera för 50kr per år?

10
Genomför en liten marknadsundersökning och skulle vilja veta hur många som skulle vara intresserade av att annonsera för 50kr/år på internet. Tanken är att företagen ska presentera sig själva och göra reklam för vad dom nu än erbjuder. Att bara lägga upp länkar på sidan kommer vara gratis.



Om det låter intressant så svara på denna tråd.



Mvh

Marcus
54
Ja, varför inte. [br]50:- är inte så blodigt. :mrgreen: [br] [br]Finns det inte en del liknande sajter... Men det kanske kostar mer där?
10
Har inte kollat alla annonssidor men det ingår i en annan del av undersökningen. Det är även tänkt att företagen ska kunna lägga in olika erbjudanden, ungefär som en liten webbsida.
640
5
[quote="MarcusL"]Genomför en liten marknadsundersökning och skulle vilja veta hur många som skulle vara intresserade av att annonsera för 50kr/år på internet. Tanken är att företagen ska presentera sig själva och göra reklam för vad dom nu än erbjuder. Att bara lägga upp länkar på sidan kommer vara gratis. [br] [br]Om det låter intressant så svara på denna tråd. [br] [br]Mvh [br]Marcus[/quote] [br] [br]Hej Marcus! [br] [br]Alltid kul med ideér! :-D [br] [br]Varför inte ta mer betalt och marknadsföra sajten ordentligt? [br] [br]50Kr/år säger mig som företagare att jag inte kommer att få massor av kunder den vägen på grund av att din marknadsföringsbudget kanske är något låg också. [br] [br]Får jag inga kunder är 50kr + min tid dyrare än 50K om jag genom det, gör affärer för 200K. [br] [br]Menar att dyrt eller billigt beror ju på vad jag får för pengarna, inte vad den omedelbara kostnaden är. [br] [br]Allt beror ju på hur mycket jobb som krävs för dig, samt vilken målsättning du har med sajten. Kanske har du större planer längre fram :wink: [br] [br]Lycka till med din satsning!
14
Summan är väl ointressant så länge man inte vet mer stats om sidan, tex besökarantal och kvalite på sidan. [br] [br]Nu när sökmotorerna går allt mer mot att använda [url=http://www.seo.se/blogg/?p=130]Trust Rank[/url] så vill man ju oftast inte synas var som hellst. [br] [br]Tror faktist att företag är redo att betala mer än 50 kr om de vet att det verkligen ger resultat.
640
5
[quote="webbteknik"]Summan är väl ointressant så länge man inte vet mer stats om sidan, tex besökarantal och kvalite på sidan. [br] [br]Nu när sökmotorerna går allt mer mot att använda [url=http://www.seo.se/blogg/?p=130]Trust Rank[/url] så vill man ju oftast inte synas var som hellst. [br] [br]Tror faktist att företag är redo att betala mer än 50 kr om de vet att det verkligen ger resultat.[/quote] [br] [br]Indirekt spelar kostnaden för annonserna en stor roll. [br] [br]Det är svårt att hålla kvalitet och trafik på en hög nivå utan inkomster. Marknadsföring kostar pengar, även utveckling av sajten. [br]Mycket kan man göra själv om man är duktig. Men glöm inte att tid är pengar. :wink:
187
Jag tror att för en 50kr/år är en väl investerad 50-lapp hos denna websida. [br]Gör man en lite koll på sidan (bra opptimerad) och hos de större sökmotorerna så ser man att sidan tenderar att klättra på bra trots att den har PG:0 [br]Den som har en relevant sida med PG:3 och lägre, kan nog lugnt köpa en länkplats ho dom. Saken blir ju inte sämre att dom annonserar websidan med Adsense
Frilansande människa
23
Jag tycker i så fall du ska ha tre olika paket. Ett gratis, ett för 50kr/år och ett för 250kr/år. 250kr/år är också lite om du genererar några besökare till mig i veckan som gör det jag vill. Annars blir du sverges första med att sälja länkar (på en länksida) där du får betalt per slutförd affär. Kanske lite jobbigt att göra systemet, men jag skulle nappa.
10
[quote="Kihlbom"]Jag tycker i så fall du ska ha tre olika paket. Ett gratis, ett för 50kr/år och ett för 250kr/år. 250kr/år är också lite om du genererar några besökare till mig i veckan som gör det jag vill. Annars blir du sverges första med att sälja länkar (på en länksida) där du får betalt per slutförd affär. Kanske lite jobbigt att göra systemet, men jag skulle nappa.[/quote] [br] [br]Vad sägs om: [br]1. Gratis radannonser och kanske logo [br]2. För 50kr/år så kan man förutom logo lägga till fler bilder. [br]3. Extra annonsering på första sidan och andra valda sidor för de som är intresserade. [br] [br]Det är svårt att generera garanterade besökera men då skulle kanske CPC funka för extra annonsering? [br] [br]Mvh [br]Marcus
18
Jag tycker det låter intr, men som flera här har påpekat så tycker även jag att 50kr/år blir väldigt billigt. Jag är övertygad om att du vill tjäna pengar på detta, och med 50kr/ år måste du komma upp i en super stor volym innan det blir cash av det. [br] [br]Har precis startat företag för 2 veckor sen, så jag vet att man räknar med bra mycket mer än 50kr/år när man ser på marknadsföringsbudgetten
ww.startaforetag.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.