Vill ha mjuk plastprofil i storlek 3-8 mm, var hittar jag detta?

18
Hej!!

Jag skulle behöva en U-formad plastprofil, mjuk, böjbar. Alla färger är intressanta. Jag kommer att behöva profilen i design och tillverkning för att dölja olika slags.....fästpunkter kan vi säga 🙂

Dock är det svårt att hitta en tillverkare som erbjuder detta utan att kunden måste betala för ett verktyg först. Ett verktyg kan kosta allt ifrån 10 000-200 000 kr verkar det som. Oftast närmare sistnämnda belopp. Jag tror mig ha sett sådana här profiler sen innan, så jag misstänker att de redan finns som standard hos grossister eller tillverkare. Frågan är bara var man ska vända sej?

Jag har googlat i flera dagar men alla tillverkare jag finner kräver verktyget, och just nu finns inte kapitalet för detta. Så jag undrar om någon har koll på plastprofilsföretag som har massa i lager redan 🙂??
1616
4
Hej Katarina,[br][br]Verktyget du pratar om är troligen en specialkonstruktion för att forma din plastprofil. Jag kan förstå kostnaden för denna. På din beskrivning här är det oerhört svårt att säga om det redan finns standard profiler eftersom det innehåller så lite information om just den form du söker. Ett U kan vara både litet och stort, tjockt och tunt. Detta gör rekommendationerna väldigt svåra eftersom man inte vet hur det ska användas eller var det ska passa in i för storlek. [br][br]Ett tips kan vara några som arbetar med plast ex skylttillverkare som inte är ovana att forma plastskyltar, skära i plast eller liknande. Kanske ska du kolla där?[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.