Besviken på VistaPrint!!!

74
1
Fick idag ÄNTLIGEN hem mina visitkort..undrade vad det var för paket ifrån belgrad som jag hade fått tills jag öppnade och såg innehållet från vistaprint.
De var ingenting som jag förväntat mig! Korten har en mörk nyans så texten inte är tydlig att läsa och allt förutom rubriken är pyttesmått skrivet..färgen är inte densamma som på bild..allt detta för 500 kr???

Jag kunde skrivit ut snyggare visitkort hemma med min amatörskrivare!
Trodde till ochmed att detta var ett svenskt företag men nej nej..nu har jag skrivit ett långt mail på engelska och inväntar svar ifrån dom..

Någon mer som beställt därifrån? Var ni nöjda? Är det bara jag som fått oturen med dessa? Korten ser mörka ut..går knappt se texten..inte alls fina och absolut inget jag kan ge till mina kunder!!
Ska man chansa med ett annat ställe och bli besviken även där? Någon som kan tipsa mig om någon bra sida?


Är så besviken..jag somv äntat så länge på att få dessa  🙁
102
Jag har beställt från VP i många år.[br]En leverans var felskurna i trycket, meddelade dem det och fick en ny leverans på kort tid.[br]Har beställt många tusen visitkort, både skapade med deras mallar och med färdig bild som jag laddat upp.[br]Åtskilliga adressetiketter har oxå beställts, muggar med tryck, pennor med tryck, t-shirts (ingen höjdarkvalitet på tröjor o pennor dock).[br]Presentkort har jag oxå beställt som jag är helnöjd med.[br]Jag är över lag mycket nöjd med dem.[br][br]Hoppas de löser din reklamation, tänk på att färgerna inte är desamma på en skärm som på ett tryck (tyvärr, har nyss bytt dator och mina v-kort är snyggare i den nya datorn...).[br][br]PS/ Fick via detta forum kontakt med en tjej som behövde göra lite jobb för sin portfolio, hon har fixat både mina trycksaker och logga. Vet inte om hon är aktiv på forumet fortfarande (Finurlig form, Jessica).[br][br]//Peo
Antikvariat: www.pslinden.com - alltid med bild & resumé - Pins o sånt: www.psbutiken.com
25
Jag har prövat det mesta (inklusive VistaPrint), och min rekommendation är att du vänder dig till ditt lokala tryckeri / din lokala copyshop istället. Resultatet blir många gånger bättre eftersom man då har en dialog med de som trycker och de kan redan innan säga vad som funkar / inte funkar i din design.
18
För visitkort kan jag varmt rekommendera johnlook.com. Snygga mallar och mycket bättre tryck än exempelvis Trycksakstorget som jag testat tidigare. Och inte dyrare!
44
Jag har beställt tre uppsättningar visitkort från vistaprint och är nöjd med resultatet. Om du laddar upp en egen design så måste du använda bilder med högupplösning annars så blir det skräp av allt. Färgerna blir som pslinden skrev annorlunda i tryck jämfört mot skärm.[br][br]Kvaliteten är troligen bättre hos ett lokalt tryckeri men priset är nog högre också.
Mobilanpassad Hemsida - www.marcusk.se
13
Jag har beställt bl a almanackor och magnetskyltar från Vistaprint och är väldigt nöjd med resultatet. [br][br]Däremot har jag en broschyr/flyer som jag tar från en lokal tryckare - blir mycket bättre och intensivare färg. Kostnadsmässigt lite dyrare men å andra sidan bra service och snabb leverans.
74
1
Nu har jag fått svar från dom och de satte in hela köpessumman på mitt konto och bad mig slänga visitkorten.[br]Jag använde deras exklusiva mall och det var inte enbart upplösningen som var problemet..texten va så smått att man fick anstränga sig för att läsa..så nej tack där handlar jag inte mer. Men deras nöjd kund garanti var super och de återbetalade inom några dagar.[br][br]Ja jag kanske borde vända mig till ett tryckeri..då får man nog ette exemplar innan alla kort trycks och risken för att bli besviken är mindre. Finns ju även andra sidor på nätet men frågan e om man vågar chansa vilket jag inte tror jag gör :/

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.