Mobilabonnemang med pott på företaget för privat bruk

2
Hej!

Jag ska skaffa en mobiltelefon och tänkte självklart ta den på företaget. Jag vet att det är helt ok för skatteverket om man använder en företagstelefon privat om man har ett fastprisabonnemang. Men min fråga nu är om det är någon som vet vad som gäller om man har ett abonnemang med pott. Är det ok att använda telefonen privat så länge man inte överstiger sin pott?

Kan jag tex skaffa ett abonnemang med en månadsavgift på 369 kr där man får ringa för hela beloppet och sedan använda telefonen privat utan att särredovisa de privata samtalen?

Tacksam för svar.
1324
2
Tanken med skm's regel är ju att du har (och behöver) ett abonemang som du kan ringa fritt på. Om du då dessutom ringer privat på det förlorar ju företaget ingenting. Om man då ser på pott abonnemangen är det ju så att företagen har ett antal abonnemang med olika potter. Och då kan nog skm anse att du skulle valt ett billigare pott abonnemang om det nu finns luft för att ringa privat i det du har. Så jag svarar nog Nej på den frågan. hf
2
[quote="hfohrman" post=43099]Tanken med skm's regel är ju att du har (och behöver) ett abonemang som du kan ringa fritt på. Om du då dessutom ringer privat på det förlorar ju företaget ingenting. Om man då ser på pott abonnemangen är det ju så att företagen har ett antal abonnemang med olika potter. Och då kan nog skm anse att du skulle valt ett billigare pott abonnemang om det nu finns luft för att ringa privat i det du har. Så jag svarar nog Nej på den frågan. hf[/quote] Det låter rimligt det du skriver och du har säkert rätt. Min gissning och känsla var också att det inte skulle vara ok. Tack för svaret.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.