Regeringsförklaringen

822
48
Här är ett utdrag ur regeringsförklaringen. Det ser ju riktigt bra ut för oss företagare!



"Fler svenskar skall ges möjligheter att förverkliga sina drömmar och ambitioner genom att starta och driva företag. Entreprenörskap och företagande är avgörande för att öka sysselsättningen, för att lägga grunden för utvecklingskraft i hela Sverige och för att stärka Sveriges ställning i världen."



Beskattningsregler för småföretag, dvs 3:12-reglerna ses över.



Förmögenhetsskatten halveras i ett första steg och avskaffas sedan.



Arbetsgivarnas sjuklöneansvar avvecklas och ett statligt kreditgarantisystem införs.



Kravet på att behöva ha flera arbetsgivare för att få f-skattsedel slopas.



Den statliga fastighetsskatten avskaffas.
640
5
Låter som man röstade rätt :wink: [br]Hoppas dom håller vad dom lovat :o [br] [br]Personligen är jag mycket glad över att dom kommer att slopa kravet på flera arbetsgivare för att få F-skatt. [br] [br]Har ställt till det ett antal gånger för mig både som säljare och "arbetsgivare" :evil: [br] [br]Bara och endast av den anledningen berörs jag inte av förmögenhetsskatten :-D
14
Var ju verkligen bra att alliansen vann, men jag är orolig för att de ska bli av med makten innan de hunnit driva igenom alla sina förslag.
36
Ja, vi får hoppas att de får minst en mandatperiod till! [br] [br]Men Griseknoen är ju borta i alla fall :mrgreen:
Commodore 64 - Fortfarande den bästa datorn, ska den nya Commodore slå den tros?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.