Ta en avgift för en avgift?

5
Hej,

Jag funderade på det här med avgifter... hur funkar det med det egentligen? Vad krävs för att ta en sådan? Kan jag ta en avgift för att någon tar en avgift av mig? Ja, det är en fråga ur smärre frustration av alla dessa "avgiter" som finns som jag undrar lite halvt oseriöst, halvt seriöst... 🙂

/ Chillance
2066
2
Ta gärna ett konkret exempel så blir det lättare att förstå vad du menar. Generellt gäller att det måste vara överenskommet med din kund för att ta betalt för något.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
5
Verkar som om Plus snappat upp vad jag menade. http://www.svt.se/plus/se-program/del-3-153?autostart=true Även bra att de kommer att utforska vidare på det här med att betala för att betala. Mitt drömmål hade varit att lista alla avgifter som finns och se vad som egentligen är hitte-på avgifter. Jag förstår att vissa säkerligen står i ett avtal om att de finns (om än mellan raderna). Faktura avgift Expenditions avgift (CSN) Tull avgift Försenings avgift Upplägnings avgift Uppkopplings avgift (Radio och TV avgift) Lagstadgade avgifter: --------------------- Ålderspensionsavgift Efterlevandepensionsavgift Sjukförsäkringsavgift Arbetsskadeavgift Föräldraförsäkringsavgift Arbetsmarknadsavgift Allmän löneavgift Avgifter till avtalförsäkringar
2360
37
Jag har under 40 års tid praktiserat utbetalningsavgift som har varit reglerbar mot faktureringsavgift och det har fungerat riktigt bra. Någon enstaka har undrat varför inte hela fakturan betalats. Svar enl. ovan. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.