Förhållande vs Företagare??

157
1
Hej!

Jag är lite nyfiken på hur ni gör för att era förhållanden skall gå ihop. Är ni lyckliga tillsammans, är ni skilda pga. företaget, driver ni företaget tillsammans och det funkar bra/dåligt, är ni singlar och känner att ni inte klarar av att träffa någon ny på grund av att företagandet tar för lång tid?

Jag är nyfiken på hur ni ställer er till förhållanden med en partner samtidigt som ni försöker få företagandet att gå ihop.

Come on och sprid era livserfarenheter 😃
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
822
48
Intressant tråd! Det är av samma anledning att jag postade denna om [url=www.foretagande.se/allmant/46048-jobba-hemifran-eller-skaffa-kontor-hur-gor-ni/]att jobba hemma eller ha kontor tillsammans med andra[/url]. Om att få ihop livets pussel :) För min del blir det lätt för mycket jobb ibland. Men jag och min fru sätter upp mål tillsammans om vart vi t ex ska resa och då blir det lättare för båda. Företaget är ju en viktig del i livet men samtidigt försöker jag bara se det som ett verktyg för att få frihet och ekonomi att kunna leva och göra det vi verkligen vill. Jag tror det är viktigt där att bestämma varför man driver företag så man inte bara jobbar för att man ska jobba. Det är lätt att bli beroende av det med :mrgreen: Nyfiken på hur ni andra ser på det :)
2360
37
Vi har varsitt företag ABI DIVI (båda två på lettiska) samt ABI DESIGN ett företag som jag skapade på 70-talet. Vi driver företagen hemmifrån vilket gör att vi minskar på kostnader. När vår nu snart 11 årige son kommer hem finns det alltid någon hemma och även om han skulle vara sjuk så är det samma där.Vi belastar inte samhället med vab eller sjukdagar. Som auktoriserad svensk-lettisk tolk har min hustru jobb dygnet runt om hon så önskar och kan ta ledigt när som helst. Själv blir jag 67 år i år och är fullt sysselsatt med ekonomiska frågor samt bokfrågor som redaktör, mm. Jag har lämnat alla mina styrelseuppdrag vilket har lättat lite på trycket. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
157
1
[quote="Patrik" post=46286]Intressant tråd! Det är av samma anledning att jag postade denna om [url=www.foretagande.se/allmant/46048-jobba-hemifran-eller-skaffa-kontor-hur-gor-ni/]att jobba hemma eller ha kontor tillsammans med andra[/url]. Om att få ihop livets pussel :) För min del blir det lätt för mycket jobb ibland. Men jag och min fru sätter upp mål tillsammans om vart vi t ex ska resa och då blir det lättare för båda. Företaget är ju en viktig del i livet men samtidigt försöker jag bara se det som ett verktyg för att få frihet och ekonomi att kunna leva och göra det vi verkligen vill. Jag tror det är viktigt där att bestämma varför man driver företag så man inte bara jobbar för att man ska jobba. Det är lätt att bli beroende av det med :mrgreen: Nyfiken på hur ni andra ser på det :)[/quote] Jo det är ett intressant ämne, det håller jag med om. Med min erfarenhet kan jag säga att det är extremt svårt att få det att gå hand i hand. Mina två senaste förhållanden sprack på grund av företagandet och jag kan säga att det inte är av intresse att ingå något nytt förhållande där jag inte är 150% säker på 150% stöttning från ev. partner :)
Med vänlig hälsning Carl Jonas Följ mig på Twitter http://www.twitter.com/carl_jonas www.carljonas.se - Blogg om företagande www.oneconsultant.se - Webbyrån som gör dig nöjd Webbutvecklare, entreprenör och bloggare
22
Intressant tråd men rubriken antyder att det finns ett motsatsförhållande. För visst går det att få ihop företag och förhållande samtidigt. Själv så jobbar jag mycket i perioder. Även som anställd emellanåt för att minska stress över ekonomin som antagligen är den största anledningen till att det inte fungerar. Som partner är det väl klart man vill och kanske bör ifrågasätta varför sin partner jobbar så mycket men ändå så märks det inte på "lönekontot". Går det bra i företaget så kanske problemen inte är så stora?
2360
37
Strukturproblem är något som ofta förekommer som också kan led frånl ekonomiska problem till konkurs. Jag har under årens lopp gjort en del glada som följt mina anvisningar. När jag håller på med uppfinningar och innovationer tänker jag baklänges tills jag löst problemet. Några andra bra recept är bastu, dusch eller en skogspromenad. skriv ner hållpunkter som då dyker upp. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.