Screentryck/Klädtryck

1
Hej!

Jag har ett par frågor. Det är så att jag tänkt starta ett eget klädmärke där jag kommer att köpa in plagg och trycka på. Jag har varit i kontakt med olika tryckerier och fått olika prisförslag. Jag hade tänkt trycka i mindre upplagor per tryck. Min fråga är därför, är det billigare att själv köpa in en tryckmaskin och lära sig att trycka? Vad finns det då för billiga lösningar men som ändå ger bra kvalité på tryck? Eller ska man satsa på att samarbeta med ett tryckeri?

Mina kostnader för tryck kommer ligga på ca 150 kr plagg/per tryck inkl moms och jag vet inte riktigt om det ok pris? Dock verkar detta tryckeriet väldigt bra och samarbetar med grossisten där jag tänkt köpa in mina plagg från. Jag kan därför få hjälp med inköp av tryckeriet där dom även samfraktar, och även se plaggen hos tryckeriet innan jag väljer att köpa in dom. Det känns som en ganska stor trygghet men vill ändå ha lite tips från er som har mindre klädmärken /företag.


Så vad tycker ni? Är det för dyra tryckkostnader (screentryck)? Vad ligger priserna på överlag?

Tack på förhand!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.