BARNLEDIG OCH AVSTÄNGD SOM FÖRETAGARE

2360
37
Detta hände mig i början av detta år-1000:endet Jag hade några år tidigare startat mitt företag och skulle nu vara barnledig utan att jobba vilket betyder just det. Men det kan man inte i Sverige enligt skkattemyndigheten utan man stänger av mig. Att man inte gillar de lagar som har stiftats visar man med grovt myndighetsmissbruk urkundsförfalskning och bedrägeri, mm. Genom vilseledning så sväljer alla instanser detta rakt av och vid resning så bryr inte Högsta Förvaltningsdomstolen sig åt fallet då man lutar sig på närmaste underrätt som fått falsk information. Detta har nu pågått i minst 8 år med resning och senast den 17 dec 2015 då justitierådet Mari Andersonn Stockholm åter nekade resning.

SÅ ÄR DET ATT VARA FÖRETAGARE I SVERIGE.

Lars Arenander Företagare sedan mer än 45 år och naturligtvis lite galen som fortfarande är kvar i Sverige med alla påhopp.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
1470
246
En annan rätt intressant företeelse är systemet med prövningstillstånd i exempelvis Hovrätten. Innan folk ens får en chans att föra sin talan i högre rätt, så ska man alltså igenom nålsögat med prövningstillstånd. Dvs att någon ska bestämma om ditt fall är tillräckligt intressant för att föras vidare.
2360
37
Inte nog med att man stängde av mig vilket gjorde att 85% av mitt underskott försvann och det var betydande belopp. Orsaken var mina tidigare protester att om man har utgifter så har man rätt att dra av dessa, men skv har tusen anledningar till varför så ej är fallet. Idag har jag ett ärende åt en kund som liknar mitt med skv anledningar, det gäller förhållandevis lite pengar i jämförelse men mallen är densmma hos skv. SKV anledning är att hålla sig kvar med helt meningslösa avslag. då verkar man som man är duktiga. Avskeda en stor del så företagare får arbetsro och vi får mindre andel proffsiga skv handläggare och mindre utlägg för dessa pajaser.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.