Klädtillverkning Asien

1
Tjenare!
Jag planerar att börja tillverka arbetskläder för byggbranschen. De som är aktuellt att tillverka är byxor, shorts, t-shirts, bälten, hood tröjor, linnen, osv.
Jag har tänkt att ta hjälp av en sömmerska i Sverige för att få till designen och vilka material som skall användas, för att senare ta med prototyperna till valfritt land för att börja tillverka dessa så billigt som möjligt men ändå i samma design och material/kvalitet som jag har valt i Sverige.

Jag skulle vilja ha feedback på detta upplägg och kanske om någon av er har egna erfarenheter av klädtillverkning ?

Jag tvekar inte på att belöna den som hjälper mig med bra info som kan hjälpa mig att ro i land detta projekt.
Du kan rentav sitter på någon grym förmedlare från något asiatiskt land och kan tänka dig att dela med dig av honom?

Hur gjorde ni?
Vilket land är bäst ur kvalitetssynpunkt?
Vilket land är enklast att ta sig fram i och importera ifrån?

Mvh Simon
367
46
[color=#0000bb]Finns många vägar att gå.[/color] Bara på Alibaba så hittar du sannolikt 1000-tals erbjudande om att ”sy upp efter dina ritningar/modeller” från mest agenter men också fabriker direkt. [color=#0000bb]Men att ”handla med Kina” kan ha sina sidor[/color]. Rekommenderas inte om du inte redan har merkantil erfarenhet. Förutom produktutvecklingen som du själv har bra koll på så är det mängder av extremt viktiga saker som du måste kunna behärska. Smartast är nog att som första steg i en lång och snårig process investera i kontakt med experter som t.ex. Asian Imports och liknande. [i][color=#0000ff]Lycka till![/color][/i]
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.