Demonstrera mot höjningen av arbetsgivaravgifterna!

2
Dags att börja protestera mot regeringens skattehöjningar mot småföretagare! Alliansen pratade så vackert om att det är i småföretagen

jobben skall skapas, och sänkta skatter på arbete. Vad blir tacken?

Jo, höjda arbetsgivaravgifter med 18% om man är fattig småföretagare!

Det ska finannsiera sänkt förmögenhetsskatt för dom rika, snacka om

omvända Robin Hood världen!!!
640
5
Hej, [br] [br]Ja fy tusan! [br] [br]Dom fick min röst för att SÄNKA skatterna för oss företagare och att dom skulle förenkla massor med saker. Men än så länge verkar INGET hända. [br] [br]Man skulle prova partiernas kampanjer i marknadsdomstolen, marknadsföringslagen skulle fälla dom som träd i stormen Gudrun. [br] [br]MVH [br] [br]R
720
[quote="krieb"]Jo, höjda arbetsgivaravgifter med 18% om man är fattig småföretagare! [br][/quote] [br] [br]Då har vi nog inte läst på samma proposition, mej veterligt ska avgifterna höjas lika mycket som de sänktes när medfinansieringen i sjukförsäkringen infördes, alltså ungefär 0,2%.
46
[quote="Redkon"][quote="krieb"]Jo, höjda arbetsgivaravgifter med 18% om man är fattig småföretagare! [br][/quote] [br] [br]Då har vi nog inte läst på samma proposition, mej veterligt ska avgifterna höjas lika mycket som de sänktes när medfinansieringen i sjukförsäkringen infördes, alltså ungefär 0,2%.[/quote] [br] [br]Hur får du fram 18 % ??? Källa tack! [br]Det som drabbar mig som egen företagare med enskild frima utan anställda är att den 5%-iga nedsättningen (max 9.000:-) tas bort. [br] [br]/ TT
6
Nackdelar för mig: [br]* Slopat 5%-avdrag [br] [br]Fördelar för mig: [br]* Halverad arbetsgivaravgift för en av mina anställda från juli. [br]* Slopad arbetsgivaravgift i 1 resp. 2,5 år för två andra anställda. [br]* Jobbavdraget på min egna lön. [br] [br]Ekvationen ser bra ut. Jag är nöjd.
2
Slopad avdragsrätt om 5% ger 18% om man inte tittar på underlaget, [br]utan enbart på arbetsgivaravgiften! Jag har inga långtidsarbetslösa [br]anstälda, ej heller verksamhet som frisör,hantverkare eller restaurang! [br]Har ingen privat förmöghet över 1,5 milj. ( eller var gränsen nu ligger ). [br]Vi har få sjukdagar i denna lilla firma. Driver ej AB utan HB, så ändrade [br]3:12 regler gynnar knappast oss!
589
1
[quote="TasselT"][quote="Redkon"][quote="krieb"]Jo, höjda arbetsgivaravgifter med 18% om man är fattig småföretagare! [br][/quote] [br] [br]Då har vi nog inte läst på samma proposition, mej veterligt ska avgifterna höjas lika mycket som de sänktes när medfinansieringen i sjukförsäkringen infördes, alltså ungefär 0,2%.[/quote] [br] [br]Hur får du fram 18 % ??? Källa tack! [br]Det som drabbar mig som egen företagare med enskild frima utan anställda är att den 5%-iga nedsättningen (max 9.000:-) tas bort. [br] [br]/ TT[/quote] [br]Max 9.000 kr? Nej, så högt är inte maximala avdraget. Långt därifrån.
46
[quote="Jorgen"][quote="TasselT"][quote="Redkon"][quote="krieb"]Jo, höjda arbetsgivaravgifter med 18% om man är fattig småföretagare! [br][/quote] [br] [br]Då har vi nog inte läst på samma proposition, mej veterligt ska avgifterna höjas lika mycket som de sänktes när medfinansieringen i sjukförsäkringen infördes, alltså ungefär 0,2%.[/quote] [br] [br]Hur får du fram 18 % ??? Källa tack! [br]Det som drabbar mig som egen företagare med enskild frima utan anställda är att den 5%-iga nedsättningen (max 9.000:-) tas bort. [br] [br]/ TT[/quote] [br]Max 9.000 kr? Nej, så högt är inte maximala avdraget. Långt därifrån.[/quote] [br] [br]Vid beräkning av egenavgifter gäller ett avdrag med högst 9 000 kronor per år. Från egenavgifterna görs avdraget automatiskt. [br]Se [url=http://www.skatteverket.se/svarpavanligafragor/foretagfskatt/foretagskatteavdragfaq/20050418vadarforetagsstodochvemkanfadelavdet.5.18e1b10334ebe8bc8000118985.html]Skatteverket[/url] [br] [br]/ TT[/url]
758
1
Jag minns när dom borgeliga kanditaterna kom till makten förra gången. [br]Det lät ungefär som nu, med sänkta skatter och enklare tillvaror för oss [br]småföretagare. Det blev i slutändan tvärtom trots alla löften. [br]Nu hoppas vi igen att dom ska fixa tillvaron för oss :o [br]Numer är man så luttrad att man har insett att det enda dom tänker på [br]är sina egna arvoden och tjänsteförmåner som fri tandvård och fria [br]mediciner. Om dom nu mot förmodan sänker skattetrycket rent allmänt i [br]landet, så jämna det ut sig i slutändan i alla fall och vi är tillbaka på ruta 1. [br] [br] [br]Det känns snart som om det kvittar vem det än är som styr :- [br] [br]Hälsningar! [br]Stefan
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.