Jag är redo, men jag har frågor.

Ida Lyckemy
Nu har jag suttit och velat sedan jag var 15 om jag ska starta eget eller inte. Mycket beror på att jag inte trott så jäkla mycket på mig själv. Men i år i April drog min pappa upp sitt egna företag och det fick mig att bli lite mer motiverad. Jag är just nu 17 år, fyller 18 nästa år, bor hemma och har ett jobb utanför skolan och har en inkomst på ca 5000 kr i månaden (CSN inkluderat också).

Men nu har jag två frågor som jag hoppas att några av er kan svara på. Iallafall någon av dem.
Lite kortfattat om hur jag tänker:

Jag har alltid velat starta upp ett modeföretag och lägga fokus på målgruppen tjejer mellan 13-24 år gamla. Sälja trendiga, snygga och ända rätt billiga kläder och accessoarer, kanske inte allt på en gång, men det är min framtidsvision. Jag vill även sälja kläder genom att marknadsföra alla kroppstyper.

- I vilken ordning ska jag börja? Först anmäla företag, sen börja bygga på hemsida och tänka ut leverantörer och så vidare. Eller tvärtom?
- Eftersom jag bor hemma (har inget att förlora på det sättet), och tanken är inte att lägga stora summor pengar på detta i början, behövs en fullt utvecklad affärsplan? Jag har ett dokument där det mesta om vad mina mål och visioner är, och hur jag ska uppnå dem. Men behöver jag mer nu i början eller kan jag bygga på det under tiden som jag startar företaget? Vet ju inte allt nu i början hur jag vill ha det.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.