Tidsåtgång för Bankgiroinsättningar

6
Finns det några speciella tider på dygnet då insättningar görs på bankkontot då en kund betalat med Bankgiro? Då en kund gör en inbetalning till Bankgiro, hur lång tid tar det då för pengarna att komma till mitt konto? Har sökt på Bankgirots sida men inte hittat något som behandlar detta.
232
Sker betalningen före kl.12:00 får du pengarna dagen efter.. Annars ytterligare en dag.
M-Daniel Johansson
7
Radera detta :)
ww.pokermannen.se
7
Det där stämmer inte riktigt i alla fall verkar det som. [br]Då jag betalar "in" på mitt kreditkort räcker det att göra det kvällen innan så är pengarna där på morgonen. [br] [br]Och idag blev jag riktigt förvånad då en kund beställt klockan 18:04 och pengarna fannas där klockan 18:53 (!). Vet inte hur man kan förklara det...
ww.pokermannen.se
232
Beror på om transaktionen sker mellan gemensamma banker ;) Handlar det on Nordea till Swedbank tar det längre tid, medans Swedbank till Swedbank tar kortare tid. [br] [br]Sedan om du menar en inbetalning från kreditkort till konto så kan det gå på direkten,. Men det är en annan sak
M-Daniel Johansson
6
Tack för svar. Något klokare på detta har man kanske blivit... :)
7
[quote="xt nordic"]Beror på om transaktionen sker mellan gemensamma banker ;) Handlar det on Nordea till Swedbank tar det längre tid, medans Swedbank till Swedbank tar kortare tid. [br] [br]Sedan om du menar en inbetalning från kreditkort till konto så kan det gå på direkten,. Men det är en annan sak[/quote] [br] [br] [br]I de fallen jag nämnde så gick transaktionerna via bankgirocentralen.
ww.pokermannen.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.