Söker tips hur jag kan marknadsföra utbildningsföretag digitalt

3
Hejsan! Jag är nystartad inom utbildning , är inte så hemma i den digitala världen och undrar lite om sätt man kan synas på och hur man kan synas inför "rätt" målgrupp?
Många talar om linked in, men jag tar gärna tips om hur man bäst kan använda den plattformen för mitt syfte. Skulle gärna prova google ads någon gång men man säger att det är "otroligt komplicerat", så jag har inte utforskat mer. Jag är ingen vän av FB, men tänker kanske att man kan lägga upp något där för företaget , men då jag är helt nybörjare tar jag GÄRNA tips och idéer om någon har. Min målgrupp är BÅDE privatpersoner och företag och därför känner jag mig osäker hur jag kan göra effektiv marknadsföring som inte kostar för mycket så här i början då starten är lite trög. Tusen tack ! Allt är av värde! Jane
103
1
Vilken typ av utbildningar är det .
3
Hej och tack för svar! Jag ser ni hjälper företag mot en kostnad, men det är inte det jag är ute efter just nu. Jag måste fixa själv tills det rullar på lite. Jag ger intensivkurser i svenska samt håller föredrag inom olika ämnen. Mina kurser vänder sig både till individer och till företag som vill sponsra sina anställda. Har haft ett par annonser i tidningar utan resultat. Måste prova många fler kanaler. Alla tips är som sagt välkomna! / Jane
12