Kan man starta innan man fått F-skattsedel?

24
Jag undrar om man kan köra igång sina städ-och hushållstjänster innan man fått sin F-skattsedel, eller är man tvungen att invänta den? Kan kunden kolla upp att jag har lämnat in anmälan ifall det skulle vara så?



Solaris
206
Har du ansökt om F-skatt så är det bara att sätta igång och jobba. [br] [br]Om din firma inte är registrerad på bolagsverket så tror jag inte att kunden kan se om du (som person) skickat in ansökan om F-skattsedel, alternativet om du inte vill registrera firman på bolagsverket är att du visar upp din F-skattsedel efter att du fått den.
Skatteverket Tel: 0771-567 567

www.kontrollerabokforing.se
24
Tack så mycket för svar! [br]Jag har ansökt om F-skatt men har inte ansökt hos bolagsverket. [br]Men jag tänkte att jag kan ju inte visa upp F-skattsedeln förrän jag fått den, men det går kanske att jobba ändå om jag får någon kund innan jag? [br] [br]Solaris
206
ja det kan du göra, men du har inget att visa kunden än (om kunden frågar efter det), skulle det behövas så kan du alltid gå ner till ditt lokala skattekontor och fråga efter den som handlägger just din ansökan, och snällt be han/hon att skynda sig lite med ansökan och förklara att du skulle behöva visa den för en kund, då kan det vara klart dagen efter :wink:
Skatteverket Tel: 0771-567 567

www.kontrollerabokforing.se
24
Oj kan det gå så snabbt även om jag skrev i ansökan att startdatumet blir den 16/3? Man var tvungen att skriva 14 dagar framåt, men om någon kund hör av sig innan så är det ju bra om jag kan säga att jag kan åta mig jobbet ändå. [br] [br]Solaris

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.