Bolagsverket, tar de sån tid?

15
Tjenare alla glada företagare och även dom blivande :grin:



Det är så att jag har startat eget, jag har fått min F-skatt från skatteverket och org. nr. å sånt vet jag..

Men det som sätter käppar i hjulet just nu är Bolagsverket med namnregisteringen. Hur lång tid ska detta ta?

Jag har nu väntat strax över 3 veckor, ska de ta sån lång tid?



Det är lite irriterande att de tar sån lång tid för jag kan varken marknadsföra mig riktigt, öppna konton hos diverse grosisster osv. utan ett företagsnamn 🙁
32
För mig tog det fem veckor, men då var det över julen. [br]Du kan gå in på bolagsverket hemsida och se hur lång väntetiden är och hur långt de har kommit: [br] [br]http://www.bolagsverket.se/om_bolagsverket/serviceatagande/vantetid/
16
Hej, [br] [br]Det lättast som du kan göra är att ringa in och vara trevlig på telefon så kan du få prioritering. Det har funkat förut. [br] [br]Oftast är det lättare än man tror att ha kontakt med myndigheter, är man trevlig och inte ställer orimliga krav så brukar det mesta gå att lösa. Däremot om man ringer in och klagar så lär de inte erbjuda någon extra hjälp. [br] [br]Mvh, [br]Johannes Landström
15
Nu äntligen har jag fått papperna från Bolagsverket iaf :grin:
2360
37
När jag startade Abi Design skulle jag varit glad om det var väntetider som nu. Skattemydigheten bad mig dessutom att fuska för att komma igång, tro det eller ej men jag det på papper. Detta var på 2000-talet och inte förra århundradet. Man kunde inte läsa där och något lexikon hade man tydligen inte heller. Många duster har jag haft med skattemyndigheten  och ni kommer säkert att få höra mer. Just nu håller jag på med ett fall av diskriminering av kvinnlig företagare. Ett solklart fall enl. diskrimineringsombudsmannen och lika oförstående andra myndigheter. Jag har tagit upp saken med Maud Olofsson som ska vara företagarnas vän samt  flera ministrar i den nuvarande regeringsställningen.[br][email protected][br]Start av företag och ekonomistyrning
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.