Nytt affärsnätverk för kvinnliga företagare!

4
[center]Välkommen till FemmeNet - nätverket för affärer på kvinnors villkor!
[/center]

[center]Passar detta in på dig?

Du är kvinna och egenföretagare

Du känner dig ibland ensam i ditt företagande

Du vill träffa andra småföretagare och få stöd i stort och smått

Du vill förkovra dig inom sälj, ekonomi eller marknadsföring

Då är FemmeNet för dig![/center]

FemmeNet vill erbjuda dig ett affärsnätverk för kvinnor där vi samverkar för att skapa bra affärer och nya projekt. FemmeNet har sitt ursprung i Tjejmingels nätverk där företagare träffades för samverkan i affärer och trevlig samvaro redan 2008 men från och med sommaren 2010 är FemmeNet en helt fristående verksamhet.

Vi erbjuder träffar, möten och utbildningar först i storstadsregionerna men den webbaserade delen av nätverket är förstås öppen för dig som företagare var du än bor i landet.

Gemensamt för flera av oss är att vi tidigare inte har känt oss hemma i större affärsnätverk utan snarare rent av obekväma. FemmeNet vill erbjuda en plattform med såväl affärsmöten som sociala möten för kvinnor och på kvinnors villkor.

Vi satsar dessutom på att få en solid plattform på nätet så att tillgängligheten blir hög även för dem som befinner sig utanför storstadsregionerna. Vi startar upp i Göteborg och hoppas på att kunna erbjuda FemmeNet i Stockholm och Malmö inom kort.

Nyfiken? Gå in på http://www.femmenet.se

PS! Vi kör Kick-Off i Göteborg den 5 september – varmt välkommen!

640
5
Hej! [br][br][br]Är lite nyfiken på dessa kvinnonätverk och undrar över vad syftet är med att exkludera oss män. [br]En sak om man har tjejmiddag eller grabbmiddag och man vill ventilera saker som det motsatta könet kanske inte ska / vill / borde veta  :vissla, men som företagare ser jag [i]ingen som helst mening[/i] med att exkludera någon på grund av kön eller något annat vi är födda till.[br][br]Att ni känt er obekväma i andra nätverk, beror det då på att det funnit män där eller beror det på något annat? [br][br]Förklara gärna hur ni tänker? Är inte sur för jag inte är välkommen utan bara nyfiken på företeelsen ;) [br][br]MVH[br][br]R
4
Hej Robaino och tack för dina synpunkter på FemmeNet samt liknande nätverk! [br][br]Min erfarenhet är att kvinnor många gånger (inte alltid) har ett lite annorlunda sätt att nätverka i största allmänhet än män. Jag säger inte att det är bättre eller sämre, bara annorlunda. Det kan vara svårt att sätta fingret på exakt [b]vad[/b] det är som skiljer, kanske är det kvinnors sätt att samtala och samverka som ligger till grund för alla kvinnliga nätverk? Jag vet inte men det känns rätt för mig och många andra. Hade män (ja, jag vet att jag generaliserar) samverkat på samma sätt som kvinnor hade iaf jag gärna haft ett mixat nätverk. [br][br]Men kanske är/var det för mig som för så många andra: hittar man inte det man söker får man bygga det! Jag vill också klargöra att vi inom nätverket har många samverkanspartners och sponsorer som är just... [b]män[/b]! Inget allmänt manshat här alltså, tvärt om jag gillar män  :-*[br][br]Kan var värt att i detta läge erbjuda möjligheten för samverkan och spons/reklam till [b]alla[/b], både män och kvinnor. Vill du nå ut med ditt budskap till kvinnliga företagare kan det alltså vara ett bra sätt att kontakta oss![br][br]Med hopp om en skön sommar och härlig samverkan för alla, både kvinnor och män![br][br]Marie, FemmeNet[br][br]PS! Man säger att det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte samverkar...  ;)
19
1
Framförallt finns det stora pengar att tjäna för dem som anordnar dessa nätverk, 5000, 10000 per år, några hundra medlemmar så har man sitt på det torra :bravo
4
[quote author=Blix link=topic=7313.msg35646#msg35646 date=1285538067][br]Framförallt finns det stora pengar att tjäna för dem som anordnar dessa nätverk, 5000, 10000 per år, några hundra medlemmar så har man sitt på det torra :bravo[br][/quote][br][br]Vad härligt! Visa mig hur man gör! Vill gärna bli rik... *kanske skulle höja medlemsavgiften eller börja sälja bilar/lägenheter/golfklubbor/trosor/hundar eller något annat man kan bli rik på*[br][br]Skämt åsido; jag blir gärna rik men jag misstänker att det är lättare att bli rik på Lotto än på nätverk med moderata priser...[br][br]Marie, FemmeNet

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.