Nätverk för entreprenörer i Linköping?

7
Någon som känner till ett entreprenörsnätverk i Linköping? Har letat runt lite och det verkar inte finnas speciellt mycket.
9
Jag bor inte i den stad men kanske Linköpings kommuns näringslivkontoret vet någonting. Googla efter företagsförening, det brukar finns olika namn på det.[br]Kanske fråga Handelskammaren.[br][br]Lycka till! Hoppas att mitt tips kan hjälpa till lite.
2
Hej.[br]Jag söker nätverk för småföretagare i hela landet, så även i Linköping. När jag skriver småföretagare ligger betoningen verkligen på små. 1-3 pesoner. Vi bedriver verksamhet i såväl Linköping som Västerås. Vi söker personer till dessa nätverk. Gamla ringrävar och dom som ännu bara hunnit blivit valpar. Således gammal som ung, kvinna som man som är beredda att sätta sig i styrelser mot en låg ersättning, initialt. För att lära, för att lära ut eller kanske bara för att det kan vara väldigt roligt att vara medveten om att genom sin insats för utvecklingen framåt.[br][br]Jag har funderat, spekulerat, filosoferat i åratal, är själv 69 år och jobbar aktivt, vad som orsakar så dålig lönsamhet och så många sömnlösa nätter utan att resultatet förbättrats. Efter att ha läst Jonas Lindelöfs redovisning "[url=http://www.foretagande.se/Starta-eget-och-Driva-eget-foretag/Entreprenoren-gud-glomde-fa-smaforetag-framgangsrika.html]Entreprenören som gud glömde-varför är så få småföretag framgångsrika[/url]" Beslutade jag mig för att göra något. Läs den.[br][br]Jag har inte svaren, en del av dem tror jag dock att jag har. Men det är inget lätt väg att vandra, det krävs att eldsjälar finns, det krävs att de etablerade rävarna finns men det krävs framförallt att vi småföretag finns och att vi tror på oss. I morgon 2010-12-06 lanseras på denna sida en länk du bör klicka på www.startabank.se Läs innehållet, begrunda men se för Guds skull till att reagera. Tillräckligt många kan vi utmana etablisemanget. Vi behöver småförtagarorganisationer på alla nivåer. Jag vill bara avsluta med att önska oss lycka till
88
En liten detalj, PTS håller fortfarande på med en tillsyn över huruvida ordet bank ska förekomma i domännamn i verksamheter som inte bedriver bank i lagens bemärkelse, se här:[br]http://www.pts.se/sv/Bransch/Internet/Nationell-toppdoman/Pagaende-tillsyn/[br][br]De drog tidigare tillbaka kravet men de "funderar fortfarande". Skulle råda föreningen att kalla sig något som inte inkluderar ordet bank av olika skäl.[br][br]Häls,[br][br]
Med vänliga hälsningar

Jens Nylander
Grundare av Jens of Sweden
Grundare av JAYS
Idag grundare och VD för Proenzy (http://www.proenzy.com)
2
Tack för upplysningen.[br] Men precis den reflektionen har jag också gjort. Faktum kvarstår dock att efter kontroll finns formellt inget hinder. Dock vid kontroll hos Finansinspektionen angående regelverket kring bankverksamhet påpekades, vilket vi mycket tydligt på vår hemsida poängterat, att insatsen inte får bestå av sk inlåning utan vara precis vad det är, en avgift, insats om man så vill.[br]Att ordet bank förekommer har sin egen förklaring, till vilken du själv bidragit.[br]Återkom gärna och vi hälsar dig och andra intresserade med stor förtjusning välkommen med kommentarer.[br]Vår adresss: [br]startabank.se Sjöhagsvägen 2, 721 32 Västerås

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.