Gratis skrivcoachning för företagare

1
Gratis skrivcoachning till företagare

Skriver du mycket i jobbet utan att ha någon utbildning för det? Vill du utveckla ditt skrivande? Har du svårt att nå fram med dina budskap? Ta då chansen att få gratis skrivcoachning av en erfaren journalist och textvårdare.

Jag söker deltagare till en undersökning om skrivcoachning jag gör min c-uppsats på kursen Språkrådgivning och textvård på Linnéuniversitetet. Jag undersöker effekten av att ge textrespons vid ett begränsat antal tillfällen över e-post, och jag söker deltagare som skriver i sitt jobb utan att ha någon särskild utbildning för det.

Du kanske bloggar för ditt företag, skriver artiklar om er verksamhet eller behöver uppdatera textmaterialet på er webbplats. Manualer, mötesprotokoll, rapporter och informationsbroschyrer går också bra – alla typer av typer är intressant så länge det är vad man kallar bruksprosa (dvs. inte skönlitteratur).

Låter det intressant har jag lite mer info om undersökningen här: www.sahlstrom.info/textvard/sprakradgivning/gratis-skrivcoachning/

Hälsningar,
Eva Sahlström

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.