Hjälp! Vad behöver entreprenörerna?

6
2
Hej alla entreprenörerna!

Dagens entreprenörer har en massa möjligheter att förverkliga sina drömmar, det finansernas enorma resurser av kommunerna och tillväxtverket för att kunna hjälpa entreprenörer helt kostnadsfritt med sin affärsidé och affärsutveckling.

Jag jobbar i en sådan organisation som rådgivare och affärsutvecklare här i Skaraborg, jag vet att behovet finns för de som vill starta företag, men vi har svårt att nå dessa entreprenörer.

I Skaraborg sitter vi i en rådgivare nätverk som organiserar mässor och informationstillfällen för alla som vill starta företag här i Skaraborg. Men deltagaren är alltid väldigt låga än det man skulle önskat sig.

Hjälp mig att göra det bättre för er Entreprenörer!

Vad ska vi (vårt nätverk) hitta på för er? Vad vill ni ha hjälp med? Hur når vi er?

Va vill ni se på våran informationstillfällen?

Hur mycket vet ni om oss?

Hjälp mig att göra eran dröm möjligt för er!
Anonym
Hur man skriver en affärsplan är det minst viktiga för entreprenörer. Affärsutveckling innebär att man redan har en fungerande verksamhet. Vad man behöver är ekonomiskt stöd, pengar, för att starta upp en verksamhet och få den att flyta. Man behöver även praktisk hjälp med att få ut sitt budskap, alltså praktisk marknadsföring. Vad man behöver är alltså i princip allt annat än den teori och de råd som kommunerna erbjuder. Har du själv varit företagare??? Vet du egentligen hur trögflytande det är at skapa kunder eller hur det är att tampas med myndigheter? Handlar det om enorma pengar som ni får? Börja med att stoppa dom i företagarnas fickor och hjälp till praktiskt med marknadsföringen istället för att hyra dyra platser för mässor.
102
22
Hej Burim Kanske lite sent nu - men det jag upplever personligen är att det är ganska lite snack och ännu mindre verkstad. När vi skulle etablera oss i ett annat län blev jag inbjuden att träffa kommunen två gånger i början av februari och mars. Sedan tog det till augusti innan jag fick besked om att det inte var aktuellt att samarbeta, trots påtryckningar. Det som jag eftersöker är bättre kommunikation, vi upstarts och entreprenörer måste jobba i ett mycket högre tempo för att få ut så mycket mindre (lön, främst). Vi kan liksom inte vänta två månader på respons. Här i Örebro där jag sitter är det än värre, faktiskt, och jag ser inte att vi någonsin kommer vilja använda kommuner igen för det sker aldrig något. Är det så att du eller ditt nätverk kan medla i kommunikationen mellan potentiella företag och kommuner om vad vi behöver - och där med öka tempot i frågorna, så är jag dock fortsatt intresserad av jobba vidare åt det hållet.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.