VARNING - För Reklambyrån:

7
VARNING: Invision Media Group i Göteborg

De ringer upp SMÅFÖRETAGARE och erbjuder att ha ditt företagsnamn på en avskiljare i varje kassa, på tex ICA MAXI i 3 månader för 6300kr inkl moms.
En hel "profilering" av ditt företag erbjuder dom!

De luras inte - men de missköter sitt uppdrag kopiöst!!
Jag vet inte om "mina" någonsin legat i alla 9 kassorna... Jag kikade in i butiken först efter 1,5 månad (halva tiden) - då saknades det i 6 kassor!!
2 mail skickade jag - utan svar. Efter en vecka skällde jag ut dem efter noter, först säljaren - som då ljög för mig - sedan VDn - som var ärlig och sa att det hade fattats och de hade fixat nya. Jag ville ha alla pengar tillbaka - men sedan gav jag dem en chans till men sa händer det igen - då...

Dagen efter, en lördag (veckor efter det hade saknats i kassorna) - besöker jag butiken - nu saknas det i 8 kassor av 9!!! (i EN kassa låg det 2 st)

När jag ringer VDn på måndagen är jag... inte glad!! Jag kräver alla pengar tillbaka! VDn ljuger och säger att han var också där lördag kväll - och inga saknades!!
Till slut ger han sig och säger: Vi ger dig tillbaka 3000kr.

Det har nu gått över 2,5 vecka sedan VDn fick mitt kontonr.
Inga pengar kommer att komma.

Tack gode gud att jag inte nappade på alla andra butiker jag kunde vara med i...

Invision Media Group - drog med sig mitt förtroende för hela Reklambranschen..  rtfm

MVH
Marie, www.funkymariedesign.se
FMD  www.funkymariedesign.se
15
Vill du ha hjälp med att få in pengarna så kan jag hjälpa dig.[br]Juridikhjälpen tar 10% i arvode på kapitalbeloppet + ev ränta som går att få ut.[br]I övrigt kostar det inget.Får Juridikhjälpen inte in några fordringar så har det inte kostat något för dig[br]Jag finns på e-posten [email protected] eller läs mer på hemsidan www.juridikhjalpen.se[br]Välkommen med din förfrågan.
7
Hej[br][br]Tack för erbjudandet! [br][br]Jag måste nu tillägga att VDn för Invision Media Group Mattisa - gjorde en helomvändning och lovade mig ALLA pengarna tillbaka! Nu gick det undan - pengarna kom in direkt! (Jag vet inte om han såg kritiken på Google, där mina inlägg sågs...)[br][br]Jag är så nöjd nu! Tack Mattias!!  :bravo  Dock lär det dröja innan jag anlitar någon Reklambyrå igen... Bränt barn skyr elden...[br][br]MVH[br]Marie, funkymariedesign.se
FMD  www.funkymariedesign.se
40
Jag har själv jobbat på det företaget för många år sedan och sålt den reklamen. Det jag kan säga är att alla avskiljare levereras till butikerna som utlovat, men dessa går sönder eller försvinner under tiden. Butikerna har ofta sina gamla klossar kvar och när en reklampinne går sönder tar dem fram en egen istället. [br][br]Invision skriver avtal med varje butik som förbinder sig att endast ha deras reklamklossar framme, så det är nog butiken i detta fall som inte håller sin del av avtalet.[br][br]Men jag kan förstå dig, hade nog själv inte varit glad om min reklam inte fanns på plats.
[B]Beställ Exklusiva Visitkort[/B]
www.visitkortexperten.se
7
Hej[br][br]Jag har inga åsikter om företaget längre, jag fick pengarna tillbaka så jag är nöjd.[br][br]Den bästa reklamen gör jag själv, gratis dvs SEO - eller nej nöjda kunder är givetvis bästa reklamen!! :D[br][br]MVH[br]Marie, www.funkymariedesign.se
FMD  www.funkymariedesign.se
2
Nu förstår jag att det var dig säljaren använde för att sälja reklamen till mig......Hon berättade om en kompis som sålde smycken över nätet som nu hade köpt avskiljare och var så nöjd. Hon hade ökat sin försäljning med flera tusentals kronor. Så jäkla dum jag känner mig som gått på detta. [br][br]Jag hörde av mig redan dagen efter och ångrade mig, då säger dom att det var försent att ångra sig. Har man inte ångerrätt på allt?!?[br][br]Jag har också råkat ut för det samma med avskiljare som inte finns, men mig svarar dom inte. [br][br]Ska man gå till allmänna reklamationsnämnden eller vad gör man??[br][br]Jag är en ny företagare och startade mitt företag i slutet av januari 2010 antar att det är dom som företaget söker
7
Hej![br][br]Är det samma företag det gäller? Tyvärr är Allmänna Reklamationsnämnden bara för privatpersoner...[br]En bra tips till alla företagare är att GOOGLA om ett företag - innan man anlitar dem, är de tveksamma brukar det synas där.[br][br]Är det mail de inte svarar på? Ring! Prata med säljaren (i mitt fall ljög säljaren men VNn var ärlig), får du ingen hjälp av henne (jag hade en man) - prata med VDn - och ge dig inte![br][br]Du måste alltid vara ärlig - hur de andra än beter sig. Jag har lärt mig att allt du kommer överens om med säljare - ska du ha bekräftat på ett mail - då kan de ej kräva pengar när de misskött sitt uppdrag. Jag blev nyss lurad - igen men har allt svart på vitt ;)[br][br]Om VNn inte "förlikar"/gör dig nöjd, kan du nämna lite försiktigt att du tänker varna folk. Jag fick höra: "Förtalar du oss - så stämmer vi dig" - men sanningen är inte förtal...[br][br]Man är lättlurad i början (och kan vara ibland då och då ;) - stort sett - säg nej till alla som ringer! Absolut till hjälp med SEO! Det kan du/vänner fixa själv!! Gratis![br][br]MVH[br]Marie
FMD  www.funkymariedesign.se
2
Ja det är samma företag.... Tyckte att det luktade lite skumt när dom sa att jag inte hade någon ångerrätt...men man är ju så blåögd. [br][br]Jag har pratat med säljaren nu på morgonen och hon lovade mig kompensation....ja...vi får väl se hur det bli med det. [br][br]Jag har sparat alla mina mail även det som jag skrev till dom redan dagen efter att jag ville hoppa av. [br][br]Säljaren sa att hon skulle se till att kolla upp avskiljarna i min a butiker, men varför skulle hon resa 26 mil för att kolla detta?!??[br][br]Jag jobbar själv vid sidan av på en kundservice och där jobbar vi också med att teckna vissa tjänster och jag vet ju att man enligt distansköplagen har ångerrätt. Känner mig så j*kla dum
7
Hej igen![br][br]Ja, "kolla" i butiken gjorde de för mig med (tack & lov bara 1 butik) och påstod sedan - att alla låg där... VDn var ärlig och sa att de lagt dit flera nya.[br][br]När jag kolla butiken och det fattades för 2:a gången blev jag riktigt förbannad! Då gällde för mig inget annat än pengarna tillbaka!  [br][br](jag har dålig koll på ångerrätt med tjänster men varor är 14 dar)[br][br][br]MVH[br]Marie
FMD  www.funkymariedesign.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.