När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Vet att här finns många med järnkoll på bokföringen så jag provar med denna fråga:
Har ett nystartat aktiebolag och så här i början har det blivit många telefonsamtal med min privata mobiltelefon som jag egentligen vill att företaget ska stå för och ta upp som kostnad. Går detta att lösa? Kan jag exempelvis ta ut en specad faktura och "ringa in" de samtal jag gjort i tjänsten. Hur löser jag det bokföringsmässigt?
Om du tar ut samtalspecen och markerar dom samtal som är i tjänsten så kan du sedan summera kostnaden för dessa. Antar att priset står för varje samtal. [br][br]Sedan bokför du dessa samtal. Glöm inte att också bokföra momsen = 25% av dom markerade samtalen. [br][br]Hans[br]
;) Hej Delpero, det är av flera skäl praktiskt att ha två mobiltelefoner som företagare - en privat och en på företaget. Mobilen på företaget stänger du helt sonika av när arbetsdagen är slut. Genom den privata mobilen kan du bli nådd av familj, vänner och dylikt.[br][br]Skönt att slippa allt administrativt krångel, även om du kan göra som hforman beskrev.[br][br] :vissla Nackdelen är väl kostnaden... :blink[br][br]Två mobiler är även praktiskt om du skulle hamna under lupp hos SKV, för detta accepterar de efter vad jag hört.
Hej Delpero![br][br]Finns en möjlighet till.[br][br]En del operatörer har en lösning där du kan dela din faktura. När du slutar jobbet slår du in en "kod" vilket gör att du blir debiterad privat och när du börjar jobbet dagen efter kopplar du bort detta och du debiteras på ditt företag. Det innebär att du fvå separata fakturor och slipper krångel med att sitta och gå igenom specifikationer. :P[br][br]Tror att detta kan vara en lösning för dig om du bara vill ha en mobil.[br][br]//Marta
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.