Bokföring

1
Jag har enskild firma och jobbar med produkter som jag säljer. Nu har jag tänkt att utlysa en säljtävling till mitt nätverk där vinsten är en av mina produkter till ett värde av drygt 4000:-. Hur bokför jag detta? Är det som en vanlig utgift eller går det att använda ett annat konto. Detta är ju inget jag får igen vilket leder till en förlust i det avseende - kan man göra så? 'Tacksam för svar
15
[quote="sarah"]Jag har enskild firma och jobbar med produkter som jag säljer. Nu har jag tänkt att utlysa en säljtävling till mitt nätverk där vinsten är en av mina produkter till ett värde av drygt 4000:-. Hur bokför jag detta? Är det som en vanlig utgift eller går det att använda ett annat konto. Detta är ju inget jag får igen vilket leder till en förlust i det avseende - kan man göra så? 'Tacksam för svar[/quote] [br] [br] [br][b]Du skulle väl kunna ta det som en marknadsföringskostnad?[/b] Tänk på att tala om för deltagarna att de själva betalar ev vinstskatt - annars får du betala den, plus arbetsgivaravgift.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.