Betala bredbandet i Handelsbolaget?

507
1
Ska teckna ett nytt bredband i min nya lägenhet. Detta måste jag ha för att jag bedriver mitt företag(handelsbolag) hemifrån. Kan jag då beställa ett privat bredband o betala det med firman. Företagsbredband är ju så dyra!! Eller godkänner bredbandsbolagen att man tecknar ett privat abbonemang och skriver det på företaget.



Tacksam för tips!



Håller detta vid en revision?



/Daniel
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
232
[quote="danne"]Ska teckna ett nytt bredband i min nya lägenhet. Detta måste jag ha för att jag bedriver mitt företag(handelsbolag) hemifrån. Kan jag då beställa ett privat bredband o betala det med firman. Företagsbredband är ju så dyra!! Eller godkänner bredbandsbolagen att man tecknar ett privat abbonemang och skriver det på företaget. [br] [br]Tacksam för tips! [br] [br]Håller detta vid en revision? [br] [br]/Daniel[/quote] [br] [br]Hej [br]Ja, visst håller det vid en revision så länge du har korrekt utförda underlag. Men vad gäller abbonemanget så bör du läsa den enskilda operatörens avtal. En del godkänner detta för mindre företag medans andra inte godkänner det. Fördelen som jag ser det är att med ett företagsabbonemang har du "mer rätt" att kräva en bra uppkoppling, snabb support och skyddade linor mot skador/brott. Du kan också kräva eventuella ersättningar på helt andra grunder som företagare än som privatperson... Exempelvis för inkomstbortfall... [br] [br]Själva kvalitén är ju dock densamma, men vid problem är du "starkare" som företagare..
M-Daniel Johansson
507
1
Jag har tecknat Adsl + telefoni genom samma bolag. Telefonin betalar jag privat då jag inte använder telefonen så mycket i företaget. Bredbandet använder jag dock nästan enbart till företagsrelaterade ärenden. [br] [br]Båda abonnemangen står på mig privat. Men leverantören kan skicka fakturan adresserat till företaget. [br] [br]Hur kan man lösa det om jag vill betala bredbandet från företagets konto och telefonen från mitt konto? [br] [br]Ingen annan som har det så här? [br] [br]/daniel
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.