Bokföra reklamintäkter

68
Hur bokför jag inkomster från reklambanners som visas på firmans hemsida?



/Konrad
88
Kredit 2611 Utgående moms försäljning 25% [br]Kredit 3041 Försäljning tjänst 25% [br]Debet 1940 Övriga bankkonto (eller var nu pengarna kommer in...)
ww.kurslitteratur.se
www.digiart.se
68
[quote="digiArt"]Kredit 2611 Utgående moms försäljning 25% [br]Kredit 3041 Försäljning tjänst 25% [br]Debet 1940 Övriga bankkonto (eller var nu pengarna kommer in...)[/quote] [br] [br].. och då bryr man sig inte om ev reklamskatt (skulle i så fall ha bokförts på 2661)
68
Tack för det snabba svaret! [br]Lade just märke till att utbetslningen kom från ett bolag på Irland, så hur blir det då med moms, och blir det annat försäljningskonto som krediteras? [br] [br]/Konrad
68
[quote="Sten_UNICELL"].. och då bryr man sig inte om ev reklamskatt (skulle i så fall ha bokförts på 2661)[/quote] [br] [br]Om jag inte helt missuppfattat saken är det ingen reklamskatt på internetannonser. Har jag fattat den saken rätt? [br] [br]/Konrad
68
[quote="sm2uyn"][quote="Sten_UNICELL"].. och då bryr man sig inte om ev reklamskatt (skulle i så fall ha bokförts på 2661)[/quote] [br] [br]Om jag inte helt missuppfattat saken är det ingen reklamskatt på internetannonser. Har jag fattat den saken rätt? [br] [br]/Konrad[/quote] [br] [br]Egentligen har jag ingen aning - jag hoppas förstås att Du har rätt - om inte annat så förenklar det ju bokföringsarbetet :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.