Skatteinbetalningskort och skattedeklaration

28
Hej alla. 🙂



Jag hoppas att detta inte blivit besvarat förut, har letat men inte hittat ett exakt svar(kanske inte ens finns).



Det är så att jag ska skattedeklarera för första ggn och är lite fundersam. Jag har en enskild firma och har hittills bara köpt in utrustning för tillverkning och har inte hunnit sälja nåt ännu så denna ggn bör jag få tillbaka moms, så långt har jag förstått rätt. Det som förbryllar lite är att eftersom jag har noll (0) kronor i prel.skatt så ska jag inte betala in nåt(detta har jag även meddelat RSV när jag reggade företaget) men vad ska jag skriva på skatteinbetalningskortet jag fått? Ska den ens skickas in?



På skattedeklarationen, ska jag enbart skriva den ingående momsen i ruta 39 eller även 37?



Tack på förhand. 8)
488
Du skriver den ingående momsen (= från sånt som du har köpt in) i ruta 37. Om du inte har fakturerat något skriver du 0 i ruta 11 och i ruta 32, och i ruta 39 får du då skriva samma belopp som i ruta 37. [br] [br]Inbetalningskortet behöver du inte skicka in om du inte har något att betala, utan bara deklarationsblanketten isåfall.
28
Då förstår jag. [br] [br]Tackar så mycket. :D

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.