Ny fråga... Nu om namn.

20
Mycket bra forum det här, kul när så många duktigta samlats på samma ställe och hjälper sånna som mig, som kanske även jag blir duktig och kan hjälpa andra i framtiden!!



Nu till frågan:

Mitt blivande företag ska vara en e-butik. Men jag vill inte registrera min enskilda firma med det namnet som butiken kommer att ha.

Detta då jag senare kanske väljer att öppna ytterligare en e-butik inom ett helt annat område.



Därför vill jag ha ett neutralt namn på min firma. Men hur funkar det i praktiken? Med fakturor och sånt, kan jag skriva e-butikens namn där eller måste jag skriva min enskilda firmas namn?

Är jag tvungen att på nått sätt registrera e-butikens namn?



Finns det andra problem med att göra som jag vill?



MVH

Stefan Erkensjö
720
Fakturorna måste vara utställda från företaget, dvs visa företagets namn och organisationsnummer. Vill du komma runt detta så kan du registrera burkens namn som bifirma och då räcker det att det är denna firma som står på fakturorna. [br]Nu är det ju inte så fasligt stor prisskillnad mellan firma och bifirma så varför inte registrera varje burik som en egen firma istället?

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.