Fler skattedeklarationer på en gång?

28
Hej igen, nu drygar jag på er ytterligare en fråga. 😃



Jag har nu skattedeklarerat/momsrapporterat för Februari månad via nätet(rekommenderas starkt) och när jag var klar med det så såg jag att det fanns en länk för Mars månad också. Kan man deklarera Mars på en gång och få momsen tillbaka på en gång eller får man vänta med det till nästa månad?



Mvh: Crusher
28
Denna kan jag svara på själv efter att ha fått kontakt med skatteverket. Där sade de att om länken låsts upp så är det bara att deklarera. Så nu har jag gjort det. Det skulle inte hända nåt konstigt förutom att momspengarna skulle komma så fort som möjligt. :) [br] [br]Jaja, vi får väl se vad som händer. Jag meddelar här. 8)
134
Om man inte deklarerar via nätet, utan med gamalt hederligt papper... [br] [br]Kan man inte då direkt när man fått sin skattedekl. skicka in den och [br]pengarna på skattekontot, eller finns det någon fördel med att han dem [br]kvar (förutom ränta) tills den 12e i månaden. [br]Man har ju momsrapporten klar eftersom dekl ligger ett par månader "efter".
/ www.peffen.com // Grafisk formgivning för tryck & webb
28
Det är något jag tvyärr inte kan svara på eftersom jag fortfarande inte sålt nåt och därför inte betalat in skatt(dessutom går jag på starta-eget-bidrag). [br] [br]Men jag har för mig att om man betalar in på det viset som du undrar över så ska det kvittas mot ev. skulder man har. Är som sagt inte hundra på det så vi får hoppas att nån av experterna ser detta och kan svara. :)
488
Det är fritt fram att skicka in blanketten så fort du har fått den. Pengarna också. Den 12:e är SISTA datumet det kan göras (utan avgifter eller räntor).

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.