Avdragsgillt? kurs vs utblidning

114
Jag hörde för ett tag sedan att namnet gör skillnad om det är avdragsgillt eller ej, att "utbildning" är avdragsgill men inte "kurs". Kan detta stämma?
1324
2
Har inte med namnet att göra utan innehållet. [br][br]Om du går en kurs för att lära dig en ny version av det du jobbar med är det avdragsgillt. Om du däremot går en kurs för att bredda din kunskap och jobba med nya saker är den inte avdragsgill. [br][br]Ex. Att gå på en kurs i Windows 7 är OK om man tidigare jobbat med Windows Vista/XP .[br]Om du däremot bestämmer dig för att börja jobba med Linux så är detta inte avdragsgillt då det är en ny sak du inte jobbat med tidigare. (Så därför tar man ett par enkla jobb innan man går kursen  :D )[br][br]Hans
2066
2
Måste bara ställa mig frågande till operativsystemsexemplet. Windows 7 är ett nytt OS, Linux är ett nytt OS (för dig), vad är skillnaden?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1324
2
jo för att Windows 7 kommer att ersätta XP/Vista och ses då som en naturlig fortsättning på det man redan gör. [br][br]Hans
2066
2
Antar att man kan se det så... Skulle själv gärna ersätta Windows med något annat om tillfälle ges.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
114
Ok var gott att veta, har valt namnet "kurs" på våra domäner så det vore ju trist om alla leter efter "utbildningar" ;) [br][br]Ang operativ - jag köra Xubuntu, Mac Os X och Windows XP så jag gissar att jag kan gå kurser i alla ;)
632
3
Det låter väl rimligt. Så länge det inte står grundkurs någonstans på fakturan så...[br][br]Som sagt, det handlar ju egentligen om kursens innehåll, inte vad du redan kan.[br][br]
1324
2
Regeln i grunden är ju för att man inte skall starta företag innan man gått färdigt sin utbildning och sedan dra av för detta. [br][br]Utan tanken är att man har en grundkunskap och därav har en kundbas. Och för att man skall behålla denna kundbas så behöver man ju följa med i kundens utveckling. [br]Om man däremot går en utbildning för att bredda sin kunskap och därmed bredda sin kundbas så är det inte avdragsgillt. [br][br]Hans
640
5
Hej! [br][br][quote]Ok var gott att veta, har valt namnet "kurs" på våra domäner så det vore ju trist om alla leter efter "utbildningar" Wink [/quote][br][br][br]Varför gissa Mattias? [br][br]https://adwords.google.se/select/KeywordToolExternal[br][br]Google vet allt  :-*[br][br]MVH[br][br]R

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.