Milersättning för hyrd bil?

21
Jag är egenföretagare och hyr ofta bil för olika uppdrag. Spelar det någon roll huruvida jag debiterar kunden den faktiska hyrkostnaden + drivmedel, eller om jag tar milersättning (41 kr/mil)?  När det är långa sträckor så blir det ju väldigt mycket dyrare för kunden att betala milersättning, medan på korta sträckor går jag back ekonomiskt om jag tar milersättning.
1165
Nej, det spelar ingen roll så länge du är överens med uppdragsgivaren om vad som skall betalas.
21
[quote author=swetrot link=topic=7035.msg32791#msg32791 date=1272752875][br]Nej, det spelar ingen roll så länge du är överens med uppdragsgivaren om vad som skall betalas.[br][/quote][br][br]Är det verkligen så? Förlåt min upprepning, men jag tycker det låter märkligt.
2066
2
Ja, det är så. Du kan debitera kunden 1000kr/km om de är ok med att betala det. Du kan också köra helt gratis åt kunden, det är helt och hållet upp till er att bestämma vad saker ska kosta.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.