Kostnad för att låta annan sköta bokföring?

35
Någon här som har några erfarenheter om vad det kostar att låta en bokföringsbyrå ta hand om bokföringen?
1
Hej. [br]Kostar precis som du säger lite olika. [br]Beror på om du har tänkt att låta redovisningsbolaget göra den löpande redovisningen, eller även göra dina bokslut och deklarationer. [br]Löpande redovisning ligger runt 300-325kr, medan bokslutsarbete ligger någonstans mellan 350kr - 400kr/h. [br]Sedan behöver ju inte billigast bli billigast ändå, då denna kanske arbetar långsamt. [br] [br]Jag driver en egen firma som sysslar med bokföring och bokslut. [br]Är du intresserad kanske jag kan hjälpa dig. Har precis startat upp, så min hemsida är inte klar ännu, men adressen är www.thurnredovisning.se [br]Vet inte var du finns, men jag finns i stockholm. [br] [br]Mvh [br]Stefan
35
Jag har inte startat någon firma ännu utan hörde mig mer för, för att kunna räkna lite på om det lönar sig. [br] [br]Men jag återkommer till dig ifall det blir aktuellt! [br] [br]Tack för ditt svar!
72
1
Du kan också prova med asaasaasa på detta forum. Henne använder jag med deklarationen. Vet att hon sysslar med bokföring också. Suverän tjej. Titta på hennes hemsida www.sundemanskontorsservice.se
35
Tack för tipset flotec! Ligger hon bra till prismässigt?
TP
Jag driver en redovisningsfirma i Göteborgsregionen - kolla min hemsida och tag kontakt med mig om det skulle vara intressant!
232
Hemskt med all denna egenreklam...
M-Daniel Johansson
114
Jag trodde det skulle bli dyrt så jag föröskte göra allt själv till deklarationen skulle vara inne i våras. Då insåg jag att det inte gick och lämnade över allt till en firma här i Örebro. [br] [br]Snacka om att jag blev positivt överraskad. Nu är vi inget stort företag och har få verifikationer, men det brukar kosta 250 - 500 kr i månaden och sedan ett par tusen vid bokslut och deklaration. Lindrigt tycker jag.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.