SNI kod räcker det med en eller måste man registrera alla?

15
Hej!!

Mitt enskilt företag kommer att erbjuda flera tjänster inom rot & rut t.ex målning, snickeri, städning, snöskottning etc... Måste man registrera SNI-kod för var och en. Eller räcker det att man har bara registrera en SNI-kod. Man vill ju inte får problem att få tillbaka rot & rut från skatteverket senare.
5
Hejsan! Jag har bara en SNI-kod registrerad fast att jag sysslar med mer. Ingen har klagat hitintills och tror inte någon kommer göra det heller. Vet dock inte vad reglerna säger... Men det kostar väl inte extra att registrera fler? Eller minns jag fel? MVH /Fotograf Lotta Johansson www.fotograflottajohansson.wordpress.com
Portfolio: www.lottajohansson.fotosidan.se Blogg: www.fotograflottajohansson.wordpress.com
119
Jag har 7 (sju) st SNI-koder registrerade. Tror inte det är någon nackdel att ha flera koder registrerade faktiskt. Den enda nackdel jag kan se är lite mer administration om man måste redovisa omsättning per SNI-kod till t.ex. SCB eller SKV. Det är nog bra att ha en SNI-kod inom det område man köper in saker inom, vid en ev. revision. Om jag t.ex. köper in en jordbrukstraktor på firman och drar momsen, men inte har en SNI-kod som ens är i närheten av jordbruk tror jag att jag får problem. /Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.