Borde jag jobba hos en sån redovisningsbyrå?

10
Jag är utbildad inom redovisning och revision. Jag har mycket erfarenhet inom branschen men inte här i Sverige utan i mitt hemland. Jag har dock praktiserat på en redovisningsbyrå här i Sverige i några månader och har chans att bli anställda. Min brors tjej tycker att det är bra att ha fot i arbetsmarknad men jag inte känner bra på grund att jag hittar massa fel de gjorde.

- När de bokför, blandar de ihop K2 och K3. Till exempel: för en kund som väljer K2 bokför de leasingbilar till tillgångar osv.
- Blandar de ihop kontantmetod med fakturametod. Till exempel: för en kund som väljer fakturametod bokför de moms vid betalning (gamla fakturor).
- Lyfta moms i 2013 för fakturor 2014 och tvärtom.
- Bokför massage till skattefri friskvård när man inte vet om att alla anställda får det?
- Bokför inbetalning till egen insättning när man inte vet om var de pengarna kommer från.
- Vill inte ändra bokslut när man hittar att man missar bokföra 50.000kr till kostnad (vid bokslut).
- Bokför inte lager vid bokslut vilket innebär att skatt beräknas fel.
- Bokför kostnad till tillgångar på grund av att kunder har låg omsättning.
- Ibland hittar jag nånting konstigt på kunders dagsrapport. Jag tror att det är svart pengar men de bara säger "jag vet inte, bry dig inte".

Vad tycker ni? Borde jag jobba för en sån? Finns det risk när man jobbar hos de? Och ni bokförare,revisor i Sverige kan ni säga till mig att såna fel är normala eller inte i verkligheten. Jag vill gärna veta.

Tack så mycket.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.