18 år gör webdesign till företag, vad kan jag dra av på?

Anonym
Hej!

Jag gör för tillfället hemsidor till företag vid sidan om gymnasiet. Det går för tillfället mycket bra och då jag bor hemma och gör allt från min dator så har jag inte några direkta utgifter att dra av. Vinstmarginalen ligger för tillfället på ca 94% då jag valt att betala kundens hosting prenumeration själv.

Beräknar att nå 150 000 - 200 000 innan jag går ut 3:de året. Skulle behöva tips på saker jag kan dra av? Finns det något större köp jag kan göra i slutet? Hur funkar det, om jag köper en bil för 150 000 kan jag då ha den 1 år sen sälja den, behöver jag skatta då? Kan jag köpa en fastighet senare om jag får ihop dom summorna? Hur funkar det isåfall? Hyra studentlägenhet?
19
3
Vad jag förstår så ska du fram för allt kunna dra av för hemkontor, och inköp till hemkontor. Har svårt tro att du kan dra av en bil, eftersom du inte behöver den för företaget.
http://smarttrappstadning.se/
6
2
Hej, spontant tänker jag att det inte är helt fel för dig att ta ut det som lön. Förhållandevis låg skatt när du tjänar så lite. Dessutom avsätts 18,5 % till din allmänna pension, vilket givetvis får riktigt många år att växa till sig med tanke på att du är så ung. Avdrag blir ofta konsumtionsrelaterade grejer, som kanske minskar din skatt, men kanske inte ger dig så mycket nytta i långa loppet. Om jag nu skulle göra avdrag skulle jag göra det på saker som är mycket relaterade till det du sysslar med. 1.) Dator och datortillbehör 2.) Mobil och mobiltillbehör 3.) Mobilabonnemang 4.) Programvaror, molntjänster 5.) Utbildningar, mässor och konferenser (inom området, finns ofta riktigt bra att besöka i hela världen) Lycka till och bra jobbat! Men se till att skolan kommer först!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.