Hur bokför jag denna typ av inbetalning på bästa sätt

10
Hej,

Tänkte bara kolla om någon kan vägleda mig lite snabbt.
Nyligen startat EF, köper in varor här i Sverige och exporterar de till utlandet där butiker säljer dessa varor och när varorna är sålda så får jag betalt i dollar via paypal.

Nu till min fråga, på de verifikaten jag får av dessa företag står det vad som sålts och för hur mycket, dock så är summorna i dollar. när jag får dessa utbetalningar så konverterar jag summan från USD till SEK via paypal, Vad för underlag behöver jag använda mig av vid bokföring så att allt blir rätt.

Själv tänker jag att verifikatet från företag ska användas för o kunna se vad som sålts, och bankgiro transaktionen från paypal till bankkonto för att kunna se hur mycket summan blir i SEK.

Tänker jag fel?
Tack på förhand.

Sidenote. ringde in till skatteverket för o fråga om swishkvitto kan användas som underlag för inköp av privatperson. det gick men hon sa att jag behöver be om deras personnumer så skatteverket kan se vem jag köper av, låter det rimligt? :blink

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.