Dags för "Periodisk sammanställning" men har ej sålt inom EU.

8
Jag har enskild firma och det är dags att lämna in "Periodisk sammanställning" (momsdeklaration) för kvartalet Januari-Mars.
Dock har jag det senaste kvartalet inte sålt några tjänster till annat EU-land.

Man kan dock inte lämna fälten tomma i skatteverkets e-tjänst, så hur löser jag det?
102
22
Sätt en nolla
8
[quote="Daniel" post=75744]Sätt en nolla[/quote] Vad skriver jag i rutan där man måste fylla i ett korrekt VAT-nummer?
52
7
Har du inte sålt något behöver du inte lämna någon sammanställning.
8
[quote="Martin" post=75746]Har du inte sålt något behöver du inte lämna någon sammanställning.[/quote] Hmm, det stämmer nog. Skatteverkets information var lite svårtolkad då de även skriver att man riskerar böter om man inte skickar in den periodiska sammanställningen i tid. Men som sagt, du har nog rätt. Tackar!
52
7
Du får straffavgift om du har deklarerat EU försäljning på momsrapporten men det saknas matchande poster på periodisk sammanställning. Det är rätt rörigt då du kan deklarera moms antingen månads, kvartal eller årsvis och periodisk sammanställning lämnas antingen månads eller kvartalsvis. Dessutom så verkar skatteverkets webbtjänst inte veta om man skall lämna periodisk sammanställning månads eller kvartalsvis. Vi fick straffavgift för att vi redovisat en månad för sent när vi hade kvartals redovisning, avgiften stöks efter jag skrivit ett brev och frågat vad de höll på med, men webbtjänsten har de inte lagat!
8
[quote="Martin" post=75755]Du får straffavgift om du har deklarerat EU försäljning på momsrapporten men det saknas matchande poster på periodisk sammanställning. Det är rätt rörigt då du kan deklarera moms antingen månads, kvartal eller årsvis och periodisk sammanställning lämnas antingen månads eller kvartalsvis. Dessutom så verkar skatteverkets webbtjänst inte veta om man skall lämna periodisk sammanställning månads eller kvartalsvis. Vi fick straffavgift för att vi redovisat en månad för sent när vi hade kvartals redovisning, avgiften stöks efter jag skrivit ett brev och frågat vad de höll på med, men webbtjänsten har de inte lagat![/quote] Är det inte den periodiska sammanställnigen som är momsrapporten? :-) Sorry, har inte så bra kläm på alla termer.
52
7
[quote="White-k" post=75756] Är det inte den periodiska sammanställnigen som är momsrapporten? :-) Sorry, har inte så bra kläm på alla termer.[/quote] Nä det är två helt olika saker momsrapporten är all moms in och ut. Periodisk sammanställning är bara försäljning till andra EU länder, speccat per kund som har eget VATno, dvs inte privatpersoner. Momsrapporten måste du fylla i även om inget hänt.
8
[quote="Martin" post=75757][quote="White-k" post=75756] Är det inte den periodiska sammanställnigen som är momsrapporten? :-) Sorry, har inte så bra kläm på alla termer.[/quote] Nä det är två helt olika saker momsrapporten är all moms in och ut. Periodisk sammanställning är bara försäljning till andra EU länder, speccat per kund som har eget VATno, dvs inte privatpersoner. Momsrapporten måste du fylla i även om inget hänt.[/quote] Aha, okej jag får kolla upp det. Tackar så mycket! :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.