Omvänd moms via "försäljning" av tjänst till EU-land? (FÖRVIRRAD!)

1
Hej! Jag ska försöka fatta mig så tydligt som möjligt:

Jag är en så kallad 'frilansare' för ett företag som har säte inom EU (1a), i alla fall enligt vad det står på avtalet.

Mitt jobb innebär att skriva till svenska kunder via en plattform som inte är stationerad i Sverige, utan i ett annat land (2a) inom EU (som inte är samma där företaget har säte).
Jag får lön varje månad via bank av ett YTTERLIGARE EU-land som fungerar som en "payroll service", där utbetalningarna görs. Detta kontrolleras via plattformen (i det 2a EU-landet).

Företaget som jag frilansar för, i 1a EU-landet, de pratar svenska och all deras ledning sköts online, de är alla svenskar men företaget är registrerat i EU-landet, står till och med på deras hemsida med deras VAT-nummer.

Jag får en avi av företaget stationerat i det första EU-landet varje månad med min lön och de förväntar sig att jag betalar all skatt, de har ingen "rätt" att informera SKV om detta. Antagligen för de är i annat EU-land?

Så jag undrar, (för en rätt förvirrad tjej på SKV sade det också till mig).. räknas detta som att jag säljer en TJÄNST till ett EU-land? För i så fall ska jag väl göra en periodisk sammanställning och skriva in deras VAT-nummer som det som står på deras hemsida emot det 1a EU-landet? Så att det blir en sorts omvänd moms mot dem eller hur funkar det? Det är bara de som skickar en sorts dummy-faktura till mig med information om lön, jag skickar alltså ingen faktura till dem.

Är rätt rädd över att göra det för på deras avtal står det att affärsinformation om företaget i 1a EU-landet inte får delas med tredje part eller till allmänheten.

Är det jag som ska betala momsen eller har jag rätt att göra omvänd moms? Är lite förvirrad som ni ser he he
1
FÖRTYDLIGANDE: 1. Jag är frilansare (driver EF) för ett företag INOM EU, (gör en tjänst) inte Sverige 2. Jag får betalt av dessa INOM EU 3. Plattformen där de SVENSKA KUNDERNA betalar, går till ett företag i ett annat EU-land 4. Ingenting omsätts i Sverige med andra ord.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.